Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
آگهی نیویورک تایمز مدعی شد:

«FSD» تسلا بدترین نرم‌افزار فروخته شده است!

سه شنبه | ۱۴۰۰/۱۰/۲۸ - ۱۱:۱۱ | کد خبر: CP- ۱۸۸۶۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
روزنامه نیویورک تایمز روز یک شنبه با انتشار آگهی یک گروه فشار به مالکان خودروهای تسلا هشدار داد که از خرید نرم‌افزار تمام خودران این شرکت موسوم به FSD خودداری کنند.

به گزارش خودروپرس، گروه فشار «داون پروجکت» (The Dawn Project) با انتقاد از نرم‌افزار بتای FSD از آن با عنوان «بدترین نرم‌افزاری که تاکنون توسط یک شرکت حاضر در لیست 500 شرکت برتر مجله فورچون فروخته شده است» یاد کرد.

این آگهی تمام صفحه در راستای کمپینی برای حذف نرم‌افزار FSD تسلا از جاده‌های عمومی است تا زمانی که تعداد نقایص مهم ایمنی آن 1000 برابر کمتر شود.

این آگهی با سرتیتر «آدمک تست تصادف تسلا نباشید» به رانندگان هشدار می‌دهد: "ما به خاطر خانواده‌هایمان از ثبت نام (FSD) خودداری کردیم تا به آدمک تست تصادف هزاران خودروی تسلا که در جاده‌های عمومی رانندگی می‌کنند، تبدیل نشویم."

نرم‌افزار 12 هزار دلاری FSD به خودروهای تسلا این امکان را می‌دهد تا با وارد کردن یک مکان (لوکیشن) در سیستم ناوبری به صورت مجازی در بزرگراه‌ها و خیابان‌های شهری رانندگی کنند.

اما این نرم‌افزار، خودروهای تسلا را به وسایل کاملاً خودران تبدیل نمی‌کند.

به گزارش «TechCrunch» آگهی نیویورک تایمز تنها چند روز پس از آن منتشر شد که دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا به تسلا اعلام کرد که برنامه آزمایشی این شرکت تحت مقررات خودروهای خودران این دپارتمان قرار خواهد گرفت.

همچنین رگولاتورهای آمریکا اقداماتی را علیه تسلا و سیستم‌های نرم‌افزاری اتوپایلوت و FSD بتای آن آغاز کرده‌اند.

در همین حال اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا (NHTSA) نیز تحقیقاتی را درباره ایمنی خودروهای تسلا در حالت فعال‌ شدن سیستم اتوپایلوت آغاز کرده است.

سیستم اتوپایلوت تسلا پیش از این در تصادف ده‌ها خودرو در سراسر جهان دخیل بوده است.

تسلا در اکتبر سال گذشته کمتر از یک روز پس از انتشار جدیدترین نسخه از نرم‌افزار بتای FSD خود به دلیل هشدارهای اشتباه تصادف و سایر مشکلات موقتاً این نسخه را غیرفعال کرد.

این شرکت اکنون قابلیت‌های جدید دستیار راننده را در FSD بتای خود به ارمغان آورده که از جمله آنها این است که خودروی الکتریکی «از خطوط عبوری خارج نمی‌شود» و «ممکن است پشت چراغ‌های راهنمایی توقف کند».

هنوز کاملاً مشخص نیست که آیا خودروها در تابلوهای ایست توقف خواهند کرد یا خیر.

منبع: ETAuto

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

«FSD» تسلا بدترین نرم‌افزار فروخته شده است!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است