Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
یک توسعه دهنده لهستانی انجام داد:

هک خودروی تسلا برای اجرای سیستم اپل کارپلی

دوشنبه | ۱۴۰۰/۱۰/۲۷ - ۱۱:۲۵ | کد خبر: CP- ۱۸۸۶۳ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
در حالی که خودروهای تسلا اساساً سیستم‌های اپل کارپلی (CarPlay) را پشتیبانی نمی‌کنند، یک توسعه‌دهنده لهستانی توانست با هک خودروی تسلای خود این عمل را صورت دهد.

به گزارش خودروپرس، این توسعه‌دهنده با اجرای راهکاری که به رانندگان اجازه می‌دهد در پشت فرمان به گوشی آیفون خود دسترسی داشته باشند، توانست سیستم کارپلی را در صفحه نمایش اصلی تسلا اجرا کند.

هرچند سیستم کارپلی برای بسیاری از سیستم‌های اطلاعات سرگرمی داخل خودرو قابل دسترس است، اما هرگز به طور رسمی اجازه اجرا بر روی صفحه نمایش خودروهای تسلا را نداشته است.

«مایکل گاپینسکی» در تصاویر و ویدیویی که در توییتر منتشر کرده است، تسلای خود را در حال اجرای کارپلی بر روی صفحه نمایش خودرو نشان می‌دهد. کلیپ‌های منتشر شده از اجرای برنامه‌هایی چون «اپل مپ» و «اپل موزیک» بر روی نمایشگر خودرو حکایت دارد.

اما این توسعه‌دهنده به جای ایجاد هرگونه تغییر عمده در سخت‌افزار تسلا، محدودیت‌های وای فای را دور زده است تا مرورگر تسلا بتواند به یک دستگاه ثانویه وصل شود. این مرورگر به نوبه خود آنچه در دستگاه میزبان نشان داده شده را به عنوان فید ویدیویی زنده نمایش می‌دهد.

گاپینسکی توضیح داد که این پروژه در اصل متکی به یک کامپیوتر «رزبری پای» است که یک بیلد (build) سفارشی اندروید را اجرا می‌کند. این بیلد، رابطی را اجرا می‌کند که با کارپلی کار کرده و رابط کاربری (UI) اپل را قادر می‌سازد تا از صفحه نمایش بزرگ‌تر قابل استفاده باشد.

توسعه‌دهنده لهستانی می‌گوید امکان اصلاحاتی در این سیستم از طریق بهبود اتصال وای فای وجود دارد.

گاپینسکی اظهار داشت که این اقدام در مراحله اولیه خود قرار دارد و وی قصد دارد پس از «صیقل‌کاری» آن را برای عموم منتشر کند.

در عین حال بعید به نظر می‌رسد تسلا به این زودی‌ها کارپلی را در نرم‌افزار خودرویی خود بپذیرد، چرا که این شرکت از اختلافات دیرینه‌ای با اپل و عمدتاً بر سر خودروی احتمالی «Apple Car» برخوردار است.

هر کدام از این دو شرکت طی سالیان گذاشته بارها و بارها مهندسان یکدیگر را به استخدام خود درآورده‌اند و مدیران عامل هر دو نیز بارها یکدیگر را به باد انتقاد گرفته‌اند.

منبع: اپل اینسایدر

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

هک خودروی تسلا برای اجرای سیستم اپل کارپلی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است