به گزارش خودروپرس، این برند آلمانی در سال گذشته 81 هزار و 894 دستگاه خودرو الکتریکی را به فروش رساند که 57.5 درصد نسبت به سال 2020 افزایش نشان میدهد.
این رشد فروش در حالی است که آئودی قصد دارد تعداد خودروهای تمام الکتریکی در سبد محصولات خود را تا سال 2025 به بیش از 20 مدل برساند.
در عین حال مجموع فروش آئودی در سال گذشته 1 میلیون و 805 هزار دستگاه گزارش شد که 0.7 درصد کمتر از سال 2020 است.
این شرکت اعلام کرد که در نیمه دوم سال گذشته به تنهایی 981 هزار دستگاه را به مشتریان تحویل داده است.
با این حال کمبود جهانی تراشههای نیمه هادی بر آمار فروش شرکت در نیمه دوم سال تأثیر گذاشت و در نتیجه آن فروش فصل چهارم 34.2 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 2020 کاهش یافت.
«ورتمن» عضو هیئت مدیره فروش و بازاریابی آئودی از سال گذشته به عنوان سالی سخت و دشوار برای این برند یاد کرد اما گفت که با اقدامات مشترک تیمی، 2021 به سالی موفق برای آئودی تبدیل شد.
در بخش خودروهای الکتریکی، اقدام آئودی برای عرضه ای ترون GT و آر.اس ای ترون GT در آغاز سال 2021، مسیر تقویت فروش در این بخش را هموار کرد.
آئودی همچنین اعلام کرد که Q4 ای ترون و Q4 اسپرتبک ای ترون نیز نقش مهمی در استراتژی شرکت ایفا کردند.
با این چهار مدل جدید، آئودی سبد محصولات تمام برقی خود را طی سال گذشته دو برابر کرد.
آئودی قصد دارد از سال 2026 فقط مدلهای الکتریکی را به فروش برساند.
منبع: هندوستان تایمز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان