به گزارش خودروپرس، تسلا با اعلام این آمار ادعا کرد که در طول فصل سوم (جولای تا سپتامبر) سال گذشته نیز به ازای هر 4.97 میلیون مایل پیموده با فناوری فعال اتوپایلوت یک تصادف ثبت شده است.
به گفته تسلا، رقم فصل سوم سال گذشته 8 درصد بالاتر از رکورد تازه آن بود، درحالی که فصل چهارم پارسال 25 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن نشان داد.
با این حال در زمان غیرفعال بودن فناوری اتوپایلوت، خودروهای تسلا یک تصادف را به ازای هر 1.6 میلیون مایل پیموده در فصل سوم سال گذشته ثبت کردند که 11 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بود.
در فصل چهارم سال 2021 نیز این رقم به ازای هر 1.59 میلیون مایل پیموده یک تصادف بود که 25 درصد بیشتر از مدت مشابه سال 2020 است.
اتوپایلوت یک فناوری رانندگی نیمه خودران است که از تعداد زیادی سنسور، دوربین و سیستم آنبورد هوش مصنوعی بهره میبرد.
این فناوری به راننده اجازه میدهد دستان خود را از روی فرمان برداشته و خودرو را به صورت خودکار برای مدت زمانی براند. اما از آنجا که اتوپایلوت فناوری تمام خودران نیست، طبعاً به مداخله راننده در شرایط ضروری نیاز دارد.
اخیراً این فناوری و مسائل ایمنی پیرامون آن به خاطر دخالت در تصادفات منجر به مرگ زیر ذرهبین آژانس ایمنی خودرو آمریکا NHTSA قرار گرفته و تحقیقات گستردهای در این خصوص انجام شده است. نه تنها در آمریکا بلکه در کانادا نیز تحقیقات درباره این سیستم آغاز شده است.
تسلا در حال حاضر مشغول کار بر روی یک سیستم رانندگی تمام خودران است که بروزرسانی بزرگی نسبت به اتوپایلوت خواهد بود.
این فناوری با عنوان «رانندگی تمام خودران» (FSF) به شکل نسخه بتا و از طریق بروزرسانی بیسیم (OTA) برای خودروهای تسلا عرضه شده است.
منبع: هندوستان تایمز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان