Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تلاش فولکس برای جبران ناکامی سال گذشته در چین

چهارشنبه | ۱۴۰۰/۱۰/۲۲ - ۱۲:۵۷ | کد خبر: CP- ۱۸۸۴۸ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
فولکس واگن که سال گذشته از دستیابی به هدف فروش خودروهای برقی خود در چین ناکام ماند، قصد دارد امسال این ناکامی را با افزایش دو برابری فروش محصولات مذکور جبران کند.

به گزارش خودروپرس، این خودروساز سال گذشته حدود 70 هزار خودروی الکتریکی ID را در چین به فروش رساند و با این حال به هدف خود مبنی بر فروش 80 تا 100 هزار خودروی برقی در این کشور نرسید.

شیوع منطقه‌ای کووید 19 در کنار مشکلات مربوط به کمبود تراشه از جمله موانع فولکس در راه تحقق این هدف بود.

سری ID که با سرمایه‌گذاری مشترک سایک موتور و گروه فاو در چین تولید می‌شود، پایه و اساس بلندپروازی‌های برقی فولکس در این کشور را تشکیل می‌دهد.

«استفان وولنشتاین» رئیس فولکس واگن در چین طی یک کنفرانس خبری در پکن اظهار داشت که این خودروساز علاقه‌مند است تا رقم فروش خودروهای الکتریکی را دو برابر کند، اما این هدف در حال حاضر به خاطر تأمین نیمه‌هادی‌ها با موانعی روبروست.

وی با این حال ابراز خوشبینی کرد که افزایش دو برابری فروش سالانه در چین محقق شود.

فولکس‌واگن در کنار برندهای زیرمجموعه خود همچون آئودی، لامبورگینی و پورشه سال گذشته در مجموع 3.3 میلیون خودرو را در چین به فروش رساند که 14 درصد کمتر از سال پیش از آن است.

این خودروساز قصد دارد امسال این رقم را حدود 15 درصد معادل 500 هزار دستگاه افزایش دهد که به گفته «وولنشتاین»، تحقق این هدف نیز به اوضاع تأمین تراشه بستگی خواهد داشت.

کمبود تراشه‌های نیمه‌هادی که در قسمت‌های مختلف خودرو از حسگرهای ترمز گرفته تا سیستم‌های اطلاعات سرگرمی استفاده می‌شوند، خودروسازان سراسر جهان را ناگزیر به کاهش یا معلق کردن تولیدات‌شان کرده و در عین حال قیمت خودروهای جدید و دست دوم را نیز برای مشتریان افزایش داده است.

در حالی که بازار خودروهای برقی چین شاهد یک رشد بسیار قوی است، اکثر خودروسازان خارجی از همتایان چینی خود در زمینه طراحی خودروهای جذاب و هوشمند عقب افتاده‌اند.

این بازار اکنون تحت تسلط برندهای چینی نظیر BYD و وولینگ (یک برند داخلی تحت مالکیت گروه جنرال موتورز) قرار دارد. تسلا به عنوان یک خودروساز خارجی تنها برند حاضر در میان 10 برند برتر این بازار است.

حدود 15 درصد از کل خودروهای سواری خریداری‌شده در چین طی سال گذشته منتهی به ماه نوامبر را خودروهای تمام الکتریکی یا پلاگین هیبریدی تشکیل می‌داد. در ماه نوامبر به تنهایی فروش خودروهای برقی 21 درصد از کل فروش خودروهای سواری چین را به خود اختصاص داد.

منبع: رویترز

 

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تلاش فولکس برای جبران ناکامی سال گذشته در چین

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است