Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
در سال ۲۰۴۰؛

ارزش بازار تاکسی‌های هوایی به ۱.۵ تریلیون دلار می‌رسد

یکشنبه | ۱۴۰۰/۱۰/۱۹ - ۱۳:۰۱ | کد خبر: CP- ۱۸۸۲۴ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
با آغاز احداث زیرساخت‌های «حمل و نقل هوایی شهری» (UAM) توسط دولت کره جنوبی، پیش‌بینی می‌شود ارزش بازار جهانی تاکسی‌های هوایی یا همان خودروهای پرنده در سال 2040 به 1.5 تریلیون دلار برسد.

به گزارش خودروپرس، «UAM» به عنوان یکی از فناوری‌های نسل آینده حمل و نقل شناخته می‌شود که نه تنها بار ترافیکی در جاده‌ها را کاهش می‌دهد، بلکه سبب بهبود سهولت جابجایی خودروها می‌شود.

این روش از مزیت بهره‌برداری از انرژی‌های سازگار با محیط زیست نظیر سلول‌های سوختی هیدروژن و الکتریسیته برخوردار است و همچنین انتظار می‌رود این فناوری مشکلات شبکه حمل و نقل را در شهرهایی با جمعیت بالاتر حمل کند.

مورگان استنلی (Morgan Stanley)، یک شرکت سرمایه‌گذاری در آمریکا، پیش‌بینی کرده است که ارزش بازار جهانی UAM بین سال‌های 2021 تا 2040 سالانه 30 درصد افزایش خواهد یافت.

به ترتیب پیش‌بینی می‌شود که ارزش این بازار در سال 2040 به رقمی بالغ بر 1.5 تریلیون دلار (حدود 1700 تریلیون وون) برسد.

شرکت مشاور پورشه همچنین پیش‌بینی کرده که تا سال 2035، نیمی از حمل و نقل با خودروهای پرنده به جابجایی مسافر اختصاص خواهد داشت.

در روز 28 دسامبر سال گذشته، وزارت زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره پروژه‌ای را در زمینه حمل و نقل UAM با عنوان «Grand Challenge» تصویب کرد و تصمیم گرفت این پروژه را قبل از تجاری‌سازی برای تأیید ایمنی و تهیه استانداردهای سیستم عملیاتی و فناوری اجرا کند.

مرحله نخست این پروژه سال آینده در «مرکز تست عملکرد پرواز جامع» در منطقه گوهونگ واقع در استان جئولانام – دو کره انجام خواهد شد و در مرحله دوم، عملیات آزمایشی در یک مسیر بین فرودگاه و شهر اجرا خواهد شد که انتظار می‌رود اولین بار در سال 2025 تجاری‌سازی شود.

منبع: هندوستان تایمز

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ارزش بازار تاکسی‌های هوایی به ۱.۵ تریلیون دلار می‌رسد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است