به گزارش خودروپرس، طبق رتبهبندی سالانه وبسایت استرالیایی «Compare the Market»، تویوتا در 47 کشور از بین 154 کشور تحت بررسی در صدر فهرست پرجستجوترین برندهای خودروسازی قرار گرفت.
به این ترتیب تویوتا در 31 درصد از نمونه تحت بررسی به محبوبترین برند خودرویی نزد کاربران در سال 2021 تبدیل شد.
جایگاه دوم متعلق به بامو است که در 29 کشور پرجستجوترین برند کاربران لقب گرفت و مرسدس بنز نیز با فاصلهای نزدیک در جایگاه سوم ایستاد.
سه برند فوقالذکر طی چهار سال گذشته رقبای نزدیکی از لحاظ تسلط بر جستجوهای گوگل بوده و محبوبترین خودروسازان در سراسر جهان لقب گرفتهاند.
بامو در سال 2019 پرجستجوترین برند خودروسازی بود و در آن سال به محبوبترین برند خودرویی در 118 کشور دنیا تبدیل شد.
نکته جالب اینکه تسلا نخستین بار در سال گذشته به این رتبهبندی پیوست و پرجستجوترین برند در مناطقی چون هنگ کنگ، اسرائیل، سنگاپور و چین لقب گرفت.
این خودروساز همچنین در کشورهایی چون اتریش، کرواسی، فنلاند، ایسلند، کویت، مالت، نروژ، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، سوریه، آمریکا و یمن در رتبه دوم یا سوم پرجستجوترین برندهای خودرویی قرار گرفت.
یکی از دلایل محبوبیت تسلا در سال گذشته میتواند این باشد که این خودروساز در سال 2021 چند مدل خودرو از جمله مدل S، سایبرتراک، مدل 3، رودستار و حتی وانت سمی را معرفی کرد.
همچنین سال گذشته (2021) برندهایی چون آئودی، هیوندای و سوزوکی بیش از سال قبل از آن (2020) در جستجوهای گوگل ظاهر شدند.
رولزرویس و مزدا از سال 2018 دست کم در یک کشور به عنوان خودروسازان پرجستجو ظاهر شدهاند.
به علاوه برندهایی چون فورد، ولوو، نیسان و پژو نیز توجهات عمومی در کشورها را از لحاظ جستجوی آنلاین از دست دادهاند چرا که جایگاه هر برند دست کم سه رده تنزل یافته است.
در همین حال برندهایی همچون فولکس واگن، میتسوبیشی، الفا رومئو و دوو در هیچ یک از 154 کشور تحت بررسی در رتبههای برتر جستجوی آنلاین ظاهر نشدند.
منبع: هندوستان تایمز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان