Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تجهیز محصولات ولوو، هوندا و رنو به تراشه‌های کوالکام

چهارشنبه | ۱۴۰۰/۱۰/۱۵ - ۱۵:۲۹ | کد خبر: CP- ۱۸۸۱۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت کوالکام اعلام کرد که قراردادی با شرکت‌های ولوو، هوندا و رنو برای تأمین تراشه محصولات این خودروسازان به امضاء رسانده است.

به گزارش خودروپرس، این شرکت مستقر در سن‌دیه‌گو کالیفرنیا در خلال نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی لاس وگاس (CES 2022) اعلام کرد که قراردادی با ولوو و پولستار - شعبه‌های جیلی چین - برای تأمین تراشه‌های خودرو امضاء کرده است.

طبق این قرارداد خودروسازان مذکور از اواخر امسال از تراشه‌های «Snapdragon Cockpit» کوالکوام و یک سیستم عامل گوگل آلفابت در خودروهایشان استفاده خواهند کرد.

کوالکام همچنین خاطرنشان کرد که هوندا در خودروهایی که از سال 2023 عرضه می‌کند از تراشه‌های «Cockpit» آن استفاده خواهد کرد.

به علاوه این شرکت اضافه کرد که رنو نیز توافق کرده تا از فناوری خودرویی آن استفاده کند، اما مشخص نکرد که کدام تراشه‌ها یا اینکه چه زمانی خودروهای هوندا با این تراشه‌ها عرضه خواهند شد.

کوالکام شهرت خود را مدیون تولید تراشه‌های گوشی موبایل است و در عین خدمات متنوعی از جمله تراشه‌های مورد استفاده در داشبورهای دیجیتال و سیستم‌های اطلاعات سرگرمی را به خودروسازان ارائه می‌دهد.

این شرکت روز سه شنبه اعلام کرد که یک سیستم و تراشه جدید برای بینایی رایانه‌ای را ایجاد کرده که از دوربین‌های درون خودرو و هوش مصنوعی برای کمک به عملیات ایمنی نظیر کنترل لاین خودکار استفاده می‌کند.

سیستم جدید با عنوان «Snapdragon Ride Vision System» از نرم‎افزار محصول شرکت Arriver - شرکتی که سال گذشته توسط کوالکام از شرکت فناوری خودرو veoneer خریداری شد – بهره می‌گیرد.

منبع: gadgetsnow

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تجهیز محصولات ولوو، هوندا و رنو به تراشه‌های کوالکام

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است