به گزارش خودروپرس، این خودروساز کرهای، هدف فروش خودروهای برقی خود در سال 2026 را از یک میلیون دستگاه قبلی به 1/7 میلیون دستگاه افزایش داد.
«چانگ جائه هون» مدیرعامل هیوندای در مصاحبه در پایگاه آمریکایی «اتوموتیو نیوز» با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد که هیوندای لاین آپ خودروهای برقی را با افزایش دو برابری به دست کم 13 مدل تا سال 2026 خواهد رساند.
چانگ افزود: "این هدف بسیار بلندپروازانهای است. سال آینده ما انتظار داریم که در سراسر جهان حدود 220 هزار خودروی برقی هیوندای و جنسیس را به فروش برسانیم که حدود 56 درصد نسبت پیشبینی امسال افزایش نشان میدهد."
هدفگذاری جدید هیوندای، شامل ترکیبی از فروش هیوندای موتور، کیا و همچنین برند ممتاز و مستقل هیوندای با عنوان جنسیس است.
پیش از این هیوندای هدف فروش جهانی خودروهای برقی خود در سال 2025 را برابر 560 هزار دستگاه اعلام کرده بود در حالی که فروش کیا در این سال 500 هزار دستگاه پیشبینی شده بود.
مدیرعامل هیوندای خاطرنشان کرد: "در سال 2035 شاهد وضعیت 100 درصد کربن خنثی در اروپا خواهیم بود که این بازارهای بزرگ نظیر آمریکا دنبال خواهد شد. ما قصد داریم همگام با این وضعیت حرکت کنیم."
در خصوص بازار آمریکا نیز چانگ اضافه کرد که هیوندای قصد دارد تا سال 2025-2026 خودروهای برقی بیشتری را در این بازار عرضه کند و درصدد است تا سال 2030، 50 درصد از کل فروش خود را به این محصولات اختصاص دهد.
منبع: ETAuto
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان