Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

شارژ خودروهای برقی لندن با سوپرشارژرهای سیار روسی

یکشنبه | ۱۴۰۰/۱۰/۰۵ - ۱۵:۴۷ | کد خبر: CP- ۱۸۷۵۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
استارتاپ روسی «L-charge» قصد دارد سوپرشارژرهای سیار خود برای تغذیه خودروهای الکتریکی را در سال 2022 به لندن بیاورد.

به گزارش خودروپرس، این شرکت روسی امیدوار است از تقاضای فزاینده و زیرساخت‌های محدود شارژ خودروهای الکتریکی در انگلیس بهره‌برداری کند.

شارژرهای این شرکت که بر روی کامیون نصب شده‌اند با گاز طبیعی مایع (LNG)، هیدروژن یا مخلوطی از این دو کار می‌کنندو و نیازی به اتصال به شبکه برق ندارند.

دیمیتری لاشین، مدیرعامل استارتاپ روسی در مصاحبه‌ای گفت: 5 تا 7 دقیقه طول می‌کشد تا این شارژرهای سیار، 80 درصد از باتری یک وسیله نقلیه الکتریکی را شارژ کنند.

لاشین خاطرنشان کرد شرکت متبوع وی تنها سوپرشارژرهای سیار جهان که از سوخت ترکیبی LNG/ هیدروژن استفاده می‌کنند را در اختیار دارد.

به گفته وی این سوپرشارژرهای سیار هم‌اکنون در مسکو مشغول فعالیت هستند و روزانه پنج تا شش درخواست شارژ را از یک هزار خودروی برقی موجود در این شهر دریافت می‌کنند.

«L-charge» یک شرکت خصوصی است که در ماه سپتامبر موفق به جمع‌آوری 1.5 میلیون دلار سرمایه شد و اکنون در جستجوی شریکی برای افزایش تولیدات سالانه خود به 2 هزار دستگاه سیار و ثابت است.

لاشین اظهار داشت L-charge در آستانه تولید دو سوپرشارژر دیگر است. سوپرشارژرهای سیار این شرکت در لندن از طریق یک اپلیکیشن قابل دسترسی خواهند بود.

وی اضافه کرد شارژرهای با سوخت LNG سه برابر کمتر از خودروهای دیزلی در هر 100 کیلومتر CO2 منتشر می‌کنند اما انتشار گازهای کربنی آنها نسبت به شارژرهای متصل به شبکه برق در اروپا بیشتر است.

به علاوه هزینه این شارژرها برای مشتریان بالاتر است تا جایی به گفته لاشین، شارژرهای سیار حدود 0.80 سنت به ازای هر کیلووات ساعت هزینه دربردارند که 1.5 تا 2 گران‌تر از گزینه‌های موجود.

با این حال هدف  L-chargeبه گفته مدیرعامل آن، رشد استفاده از خودروهای الکتریکی و گسترش زیرساخت‌های محدود شارژ در لندن است.

طبق آمار پلتفرم ZAP-MAP برای رانندگان خودروهای برقی، انگلیس دارای حدود 705 هزار دستگاه خودروی پلاگین است که 365 هزار تای آنها تمام برقی هستند. همچنین از بین 28 هزار دستگاه شارژ عمومی، بیش از 9 هزار دستگاه در لندن واقع شده‌اند.

به گفته لاشین با تولید انبوه شارژرهای سیار، روزانه حدود 25 خودروی الکتریکی از این طریق شارژ خواهند شد.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

شارژ خودروهای برقی لندن با سوپرشارژرهای سیار روسی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است