Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

سبقت دیجیتالی ب‌ام‌و از تسلا با «iX» مجهز به «۵G»

سه شنبه | ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ - ۱۲:۵۷ | کد خبر: CP- ۱۸۷۳۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت ب‌ام‌و محصول iX خود را به قدرت محاسباتی و پردازش داده بالا مجهز کرده تا آن را به عنوان یک «وسیله نقلیه هوشمند» معرفی کند.

به گزارش خودروپرس، یک سخنگوی ب‌ام‌و اظهار داشت: هدف از عرضه iX دور کردن مصرف‎کنندگان از رقبایی چون تسلا مدل X، آئودی ای ترون و مرسدس بنز EQC در رده شاسی‌بندهای تمام برقی و نیز متقاعد کردن رانندگان ب‌ام‌و سری 7 و X7 به خرید مدل تمام برقی جدید است.

«iX» که با قیمت پایه 77 هزار و 300 یورو عرضه می‌شود، نخستین محصول ب‌ام‌و است که به فناوری 5G که معمولاً در تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند دیده می‌شود مجهز شده است.

این مدل همچنین از سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive 8 ب‌ام‌و بهره می‌برد که مبتنی بر جدیدترین سیستم عامل این خودروساز است.

«فرانک وبر» رئیس توسعه ب‌ام‌و در مراسم رونمایی دیجیتالی این محصول گفت: "سیستم جدید جدید OS8 قوی‌ترین ابزار تکنولوژیکی است که ما تاکنون توسعه داده‌ایم. این سیستم دو برابر تعداد سیگنال‌های اطلاعاتی و 20 برابر حجم داده بیشتر نسبت به قبل را پردازش می‌کند. ب‌ام‌و iX پیشروی راه دیجیتال است."

از سایر بروزرسانی‌های فناوری در این محصول می‌توان به سیستم مسیریابی واقعیت افزوده و یک کلید دیجیتال اشاره کرد که امکان استفاده از گوشی هوشند برای باز کردن قفل خودرو را فراهم می‌کند و همچنین یک «نمایشگر منحنی» که با اتصال نمایشگرهای 12.3 و 14.9 اینچی به وجود آمده است.

ب‌ام‌و iX در دو مدل موجود استکه هر دو از سیستم چهار چرخ محرک و موتورهای الکتریکی در محورهای جلو و عقبب بهره می‌برند.

مدل xDrive40 دارای یک پک باتری 71 کیلووات ساعت است که برد 425 کیلومتر با هر بار شارژ را فراهم می‌کند. خروجی کلی 240 کیلووات (321 اسب بخار) است که به شتاب صفر تا 100 کیلومتر در شش ثانیه منجر می‌شود.

همچنین مدل قوی‌تر و گران‌تر xDrive50 که از قیمت 100 هزار یورو آغاز می‌شود دارای پک باتری 105.2 کیلووات ساعت و دو موتور الکتریکی با توان خروجی 385 کیلووات (516 اسب بخار) است که شتاب صفر تا 100 در کمتر از 5 ثانیه را ایجاد می‌کند. برد این خودرو طبق چرخه WLTP برابر 630 کیلومتر است.

به علاوه از ماه آینده مدل M60 با توان خروجی 455 کیلووات (611 اسب بخار)، شتاب صفر تا 100 کیلومتر 3.9 ثانیه و برد 575 کیلومتر به خانواده iX اضافه خواهد شد.

منبع: اتوموتیو نیوز

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

سبقت دیجیتالی ب‌ام‌و از تسلا با «iX» مجهز به «۵G»

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است