Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با اعلام تویوتا تا سال ۲۰۳۵؛

لکسوس یک برند تمام الکتریکی می‌شود

سه شنبه | ۱۴۰۰/۰۹/۲۳ - ۱۵:۴۴ | کد خبر: CP- ۱۸۶۹۸ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
تویوتا اعلام کرد تا سال 2030 بالغ بر 4 تریلیون ین (35 میلیارد دلار) برای ایجاد یک لاین‌آپ متشکل از 30 خودرو تمام الکتریکی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

به گزارش خودروپرس، این سرمایه‌گذاری بخشی از یک سرمایه‌گذاری کلی 70 میلیارد دلاری در حوزه خودروهای برقی اعم از محصولات هیبریدی و هیدروژنی تا پایان دهه جاری خواهد بود.

«آکریو تویودا» مدیرعامل تویوتا روز سه شنبه در خلال یک کنفرانس خبری اظهار داشت که هدف تویوتا فروش سالانه 3/5 میلیون دستگاه خودروتمام الکتریکی است که این معادل با حدود یک سوم از فروش جهانی کنونی آن است.

تویوتا در حالی عرضه 30 مدل خودرو تمام برقی تا سال 2030 را هدف‎گذاری کرده است که پیشتر اعلام کرده بود تا سال 2025 15 مدل از این دستگاه‌ها موجود خواهند بود.

این خودروساز همچنین در نظر دارد کلیه فروش برند لکسوس خود در اروپا، آمریکا و چین را تا سال 2035 به خودروهای تمام الکتریکی اختصاص دهد.

تا آن تاریخ (سال 2035) لکسوس فروش 1 میلیون خودرو تمام برقی را هدف‌گذاری کرده است.

تویوتا که از طرفی جزو پیشگامان خودروهای الکتریکی هیبریدی و از طرف دیگر جزو متأخران خودروهای تمام برقی محسوب می‌شود همچنین از برنامه‌ریزی خود برای سرمایه‌گذاری 2 تریلیون ینی در تولید باتری تا سال 2030 خبر داد. این سرمایه‌گذاری پیشتر 1/5 تریلیون ین اعلام شده بود.

در ماه نوامبر، تویوتا از پیوستن به ائتلاف شش خودروساز از جمله جنرال موتورز و فورد برای کنار گذاشتن خودروهای سوخت فسیلی تا سال 2040 خودداری کرد. این خودروساز ژاپنی معتقد بود که تا آن زمان همه بخش‌های جهان آمادگی انتقال به خودروهای سبز را نخواهند داشت.

تویوتا علاوه بر خودروهای تمام الکتریکی محصولات سوخت هیدروژنی را نیز تولید می‌کند و در عین حال مشغول ساخت موتورهای احتراق داخلی با سوخت هیدروژن است، گرچه اعلام نکرده که چه زمانی این فناوری را تجاری‌سازی خواهد کرد.

منبع: اتوموتیو نیوز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

لکسوس یک برند تمام الکتریکی می‌شود

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است