به گزارش خودروپرس، طبق جدیدترین آمارهای صنعتی، حجم فروش ماه نوامبر در بزرگترین بازار خودرو جهان 9/1 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.
آمارهای مربوط به انجمن تولیدکنندگان خودرو چین (CAAM) نشان میدهد که ماه گذشته 2/52 میلیون دستگاه خودرو در این کشور به فروش رساند.
هرچند این رقم به نوبه خود شاید قابل توجه به نظر برسد، اما نسبت به فروش مشابه در اکتبر 2020 کاهش چشمگیری را نشان میدهد.
اما انتظارات این بود که این کاهش فروش شدیدتر از آن چیزی باشد که در نهایت به وقوع پیوست.
هرچند معضل تراشههای نیمه هادی احتمالاً پابرجا خواهد بود و چالشهای بزرگی را همچنان شکل خواهد داد اما نکات مثبتی نیز در بازار به چشم میخورد.
فروش خودروهای با انرژی جدید (اصطلاحی که در چین برای خودروهای تمام الکتریکی، هیبریدی و هیدروژنی استفاده میشود) کماکان مسیر رو به رشد خود را در چین حفظ کرده است.
ماه نوامبر شاهد فروش 450 هزار دستگاه از چنین خودروهایی با رشد خیرهکننده 121 درصد بود.
به گفته کارشناسان، گزینههای رو به افزایش و حرکت دولت برای رواج چنین خودروهایی به این رشد کمک کرده است.
در عین حال آنچه انتظار میرود به خودروسازان کمک کند، قیمتهای رو به کاهش مواد خام و فروکش کردن مشکل کمبود برق است که از چند ماه وجود داشته است.
با توجه به تقاضای بالا این سؤال همچنان باقی است که آیا مسائل زنجیره تأمین و موضوعات مرتبط با تولید را میتوان برطرف کرد یا خیر.
منبع: هندوستان تایمز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان