به گزارش خودروپرس، این خودروساز آلمانی اعلام کرد که یک میلیونمین خودروی الکتریکی خود را به فروش رسانده است.
هدف بعدی این شرکت رسیدن به فروش دو میلیون دستگاه خودروی الکتریکی در سال 2025 است.
«پیتر نوتا» عضو هیئت مدیره ب ام و در میزگردی با روزنامهنگاران عنوان کرد که حدود 70 درصد از خودروهای الکتریکی که تاکنون فروخته شده، هیبریدی بودهاند.
وی اضافه کرد که به اعتقاد شرکت مدلهای هیبریدی همچنان نقش مهمی را به ویژه برای مشتریان فاقد دسترسی آسان به شارژها ایفا خواهند کرد.
این مدیر ب ام و خاطرنشان کرد ادامه مدرنسازی خودروهای سوخت فسیلی گام مهم دیگری به سمت پایداری بیشتر صنعت خودروست.
ب ام و مدتهاست که به جای سرمایهگذاری صرف بر روی خودروهای تمام الکتریکی جهت کاهش آلایندهها بر روی انواع فناوریها سرمایهگذاری میکند و با اعمال محدودیتهای سختگیرانه بر روی خرید خودروهای موتور احتراقی مخالف است.
این خودروساز قصد دارد تا سال 2030 دست کم 50 درصد از فروش جهانی خود را به محصولات تمام الکتریکی اختصاص دهد اما به دفعات تکرار کرده که فقدان زیرساختهای شارژ یکی از موانع جدی برای استقبال بیشتر مصرفکنندگان از چنین محصولاتی است.
نوتا اظهار داشت فروش ماه نوامبر ب ام و با توجه به ادامه بحران تراشه کمتر از سطح سال گذشته بود با این حال شرکت مطمئن است که امسال شاهد رشد کامل درآمد نسبت به سال گذشته خواهد بود.
منبع: رویترز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان