Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
مدیرعامل پژو عنوان کرد:

تبدیل پژو به برند تمام الکتریکی در اروپا از سال ۲۰۳۰

سه شنبه | ۱۴۰۰/۰۹/۱۶ - ۱۵:۴۱ | کد خبر: CP- ۱۸۶۵۵ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
پژو از سال 2030 فقط مدل‌های تمام الکتریکی را در اروپا عرضه خواهد کرد.

به گزارش خودروپرس، «لیندا جکسون» مدیرعامل پژو اظهار داشت هر مدل جدیدی از این شرکت که از سال 2030 در بازار اروپا وارد می‌شود، فقط تمام الکتریکی خواهد بود.

این برند زیرمجموعه گروه خودروسازی استلانتیس خود را برای دوران گذار از موتورهای احتراق داخلی به موتورهای الکتریکی آماده میکند.

جکسون در عین حال اظهار داشت که مدل‌های احتراق داخلی در لاین‌آپ پژو همچنان برای خریداران بین‌المللی قابل دسترس خواهد بود.

وی افزود: "در حالی که ما به سمت پلتفرم‌های جدید (استلانتیس) شامل STLA Small, Medium, Large حرکت می‌کنیم کل مدل‌هایمان در اروپا از سال 2030 برقی خواهند بود اما همچنان اطمینان می‌دهم که محصولات احتراق داخلی را برای مشتریان بین‌المللی خود حفظ خواهیم کرد."

اقدام برقی‌سازی رنو پنج سال قبل از پیشنهاد اروپا برای اجباری کردن خودروهای با آلایندگی صفر در سال 2035 اتفاق می‌افتد.

تعدادی از خودروسازان قبلاً اعلام کردند که قبل از فرا رسیدن این موعد در اروپا تمام الکتریکی خواهند شد.

سایر برندهای استلانتیس نیز پیشتر تاریخ‌های معینی را برای تمام برقی شدن اعلام کردند به این معنا که DS از سال 2026، آلفارومئو از سال 2027 و اپل/واکسهال از سال 2028 فقط مدل‌هایتمام الکتریکی را عرضه خواهند کرد.

کارلوس تاورس مدیرعامل استلانتیس گفته است که این شرکت قصد دارد تا سال 2030 بیش از 70 درصد فروش خود در اروپا و بیش از 40 درصد در آمریکا را به خودروهای با آلایندگی پایین شامل تمام برقی یا هیبریدی اختصاص دهد.

در عین حال در اواسط دهه جاری، استلانتیس همه مدل‌های خود را بر روی چهار پلتفرم الکتریکی STLA Small, Medium, Large و Frame سوار خواهد کرد.

این پلتفرم‌ها حول پیشرانه‌های تمام الکتریکی طراحی شده‌اند اما همچنان گزینه پیشرانه‌های احتراق داخلی را برای بازارها یا بخش‌هایی که سرعت تغییرات پایین‌تر است حفظ خواهند کرد.

در حال حاضر 70 درصد از لاین‌آپ فعلی پژو برقی اعم از تمام الکتریکی یا پلاگین هیبریدی است که شامل محبوب‌ترین مدل‌های آن از قبیل شاسی بلند کوچک 2008، خودرو کوچک 208 (آپشن الکتریکی)، شاسی بلند کامپکت 3008 و خودرو کامپکت 308 (پلاگین هیبریدی و یک 308 تمام الکتریکی که در سال 2023 عرضه می‌شود) و نیز ون‌های تجاری و مسافربری (آپشن الکتریکی) است.

به گفته جکسون، در سال 2024 کل لاین‌آپ الکتریکی خواهد بود و برنامه بزرگ بعدی این شرکت عرضه نسل آینده 3008 است که به شکل تمام الکتریکی در کارخانه استلانتیس در سوشو فرانسه ساخته خواهد شد.

منبع: اتوموتیو نیوز

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تبدیل پژو به برند تمام الکتریکی در اروپا از سال ۲۰۳۰

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است