Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

توقف رشد فروش تویوتا در اروپا

دوشنبه | ۱۴۰۰/۰۹/۱۵ - ۱۵:۴۴ | کد خبر: CP- ۱۸۶۵۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
رشد سریع تویوتا در اروپا پس از درگیر شدن این خودروساز با بحران تراشه متوقف شده است.

به گزارش خودروپرس، آمارهای شرکتی نشان می‌دهد سهم بازاری تویوتا شامل برند لوکس «لکسوس» در منطقه اروپا تا ماه سپتامبر به 6/7 درصد رسید، در حالی که فروش خودروهای آن در این منطقه نسبت به دوره مشابه سال گذشته 21 درصد رشد کرد.

با این حال به گفته مت هریسون مدیرعامل تویوتا در اروپا این شرکت اکنون تخمین می‌زند که سهم بازاری آن در اروپا در انتهای سال به 6/3 درصد کاهش خواهد یافت و فروش خودروها نیز تنها کمتر از 1/1 میلیون دستگاه خواهد بود.

هریسون گفت: "ما توانستیم بحران کمبود نیمه‌هادی‌ها را به خوبی مدیریت کنیم اما پس از آن کووید سراسر جنوب شرق آسیا را درنوردید و تویوتا در سطح جهانی به شدت لطمه خورد."

وی در حاشیه یک رویداد رسانه‌ای در بروکسل به اتوموتیو نیوز گفت: "اروپا احتمالاً یکی از مناطقی بود که دچار بیشترین آسیب شد."

براساس این گزارش تویوتا می‌بایست تولید خود را کاهش می‌داد که  به این ترتیب عرضه مدل‌های پرفروشی چون خودروی کوچک یاریس لطمه دید.

مدل یاریس همواره پس از فولکس واگن گلف دومین خودروی پرفروش در اروپا بوده اما در مه اکتبر این خودرو با ثبت کاهش 54 درصدی فروش از بین 10 خودروی برتر خارج شد.

همچنین فروش مجموع تویوتا در این ماه 22 درصد کاهش یافت.

هریسون گفت: "البته تقاضا برای خودروهای تویوتا همچنان قوی است. سفارشات در ماه اکتبر به حدی بالا بود که اگر آن برای کل سال ملاک قرار می‌گرفت، فروش سالانه به 1/5 میلیون دستگاه در مقایسه با 993 هزار دستگاه سال 2020 می‌رسید."

وی پیش‌بینی کرد که بحران کمبود تراشه در سال 2022 رو به کاهش بگذارد و سهم بازاری حداقل 6/5 درصد برای تویوتا با فروش 1/3 میلیون دستگاه در اروپا حاصل شود.

تویوتا انتظار دارد که سال آینده شاهد رشد فروش 230 هزار دستگاه در اروپا باشد که عمدتاً از فروش شاسی بلند کوچک یاریس کراس و عرضه مینی خودرو آیگو کراس و شاسی بلند کامپکت کرولا کراس حاصل خواهد شد.

هریسون اضافه کرد: "230 هزار فروش بیشتر سال آینده با فاصله بزرگ‌ترین پیشرفت ما در طول تاریخ خواهد بود."

تویوتا پیشتر گفته بود که قصد دارد تا سال 2025 به فروش سالانه 1/5 میلیون دستگاه در اروپا برسد که سهم بازاری 7 درصد شامل لکسوس را برای آن به ارمغان خواهد آورد.

منبع: اتوموتیو نیوز

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

توقف رشد فروش تویوتا در اروپا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است