Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
طبق یک نظرسنجی در سال ۲۰۳۰ اتفاق می افتد؛

قبضه نیمی از بازارهای آمریکا و چین توسط خودروهای برقی

چهارشنبه | ۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۱۲:۵۷ | کد خبر: CP- ۱۸۶۲۸ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
نتایج یک نظرسنجی از مدیران صنعت خودرو حاکی است که از سال 2030 بیش از نیمی از فروش خودروها در بازارهای آمریکا و چین متعلق به محصولات الکتریکی خواهد بود.

به گزارش خودروپرس، شرکت مشاوره و حسابداری «KPMG» با انتشار نتایج این نظرسنجی اعلام کرد که خودروهای الکتریکی در سال 2030 حدود 52 درصد از فروش بازارهای آمریکا، چین و ژاپن را تشکیل خواهند داد که این آمار با درصدهای کمتری در غرب اروپا، برزیل و هند صادق خواهد بود.

جدیدترین نظرسنجی سالانه از یک هزار مدیر صنعت خودرو حاکی است که خودروهای احتراقی از جمله هیبریدها انتظار می‌رود سهم قابل توجهی از بزرگ‌ترین بازارهای خودرو را طی سال‌های پیش رو حفظ کنند.

براساس این گزارش سرعت کناره‌گیری خودروسازان از موتورهای احتراقی و دی اکسید کربنی که آنها ساطع می‌کنند یک موضوع کلیدی در صنعت جهانی خودروست.

گروهی از خودروسازان و کشورها بیانیه‌ای را اوایل ماه جاری امضا کردند که خواستار کنار گذاشتن خودروهای احتراقی از سال 2040 در سراسر جهان و از سال 2035 در کشورهای ثروتمندتر می‌شود.

اما دو خودروساز بزرگ جهان از لحاظ فروش (فولکس واگن و تویوتا) و سه مصرف‌کننده بزرگ خودرو جهان (چین، آمریکا و آلمان) این بیانیه را امضا نکردند.

در مورد چین، طبق نظرسنجی KPMG برخی مدیران صنعتی معتقدند که فروش خودروهای برقی این کشور تا سال 2030 کمتر از 20 درصد خواهد بود در حالی که دیگران عقیده دارند که تا آن زمان 80 درصد از بازار خودروی چین برقی خواهد شد.

براساس این گزاش فروش خودروهای برقی در سراسر جهان تاکنون به واسطه یارانه‌های دولتی تقویت شده است اما 77 درصد پاسخگویان به نظرسنجی KPMG عنوان کردند که بدون کمک‌های دولتی امکان استقبال انبوه از خودروهای الکتریکی طی 10 سال آینده وجود خواهد داشت که این امر با کاهش هزینه‌های باتری امکان پذیر خواهد بود.

با این حال 91 درصد از مدیران خودرویی اظهار داشتکه از یارانه‌های دولتی حمایت می‌کنند.

با وجود مشکلات زنجیره تأمین و پاندمی طی سال گذشته، حدود 53 درصد از مدیران تحت نظرسنجی ابراز اطمینان کردند که صنعت می‌تواند طی پنج سال آینده به رشد سودآور برسد.

در این میان خوشبین‌ترین مدیران در آمریکا و چین بودند در حالی که بدبین‌ترین آنها را مدیران فرانسوی تشکیل می‌دادند.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

قبضه نیمی از بازارهای آمریکا و چین توسط خودروهای برقی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است