به گزارش خودروپرس، «لوکا دی مئو» مدیرعامل رنو با اعلام این پیشبینی خاطرنشان کرد که بحران تراشه وضعیت تغییر و تحولات رنو که شامل تعمیر و نوسازی کارخانه اصلی آن است را پیچیده خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تقاضای قوی رنو اولویت را بر تولید خودروهای با حاشیه سود بالاتر و وسایل نقلیه تجاری قرار داده است.
مدیر رنو که این سخنان را در خلال مصاحبهای در کارخانه «Flins» انجام میداد، خاطرنشان کرد: "رنو در برخی موارد مجبور شده است تا شخصی را برای کسب تراشهها به آسیا بفرستد و این کاری دشوار است."
رنو قصد دارد طی چند سال آینده عملیات مونتاژ خودرو در کارخانه «Flins» را پس از تقریباً هفت سال متوقف کند.
این کارخانه واقع در غرب پاریس که هاچبک الکتریکی «زوئی» و نیسان میکرا را تولید میکند از سال 2024 به بازیافت خودروها و باتریها مشغول خواهد شد.
تغییر کاربری کارخانه Flins بخش مهمی از طرح گسترده نوسازی رنوست که کاهش هزینهها و مشاغل و نیز کاهش ظرفیت تولید جهانی را دربرمیگیرد.
در حالی که تولید «زوئی» تا آن زمان در این کارخانه ادامه خواهد یافت، اما در عین حال رنو تولید محصولات برقی را در کارخانهای در Douai فرانسه متمرکز خواهد کرد، جایی که مگان الکتریکی نیز تولید خواهد شد.
رنو همچنین در حال تولید مدل برقی داچیا اسپرینگ در چین است.
مدیر رنو با تکرار پیشبینی قبلی عنوان کرد که این شرکت امسال به دلیل کمبود قطعات حدود 500 هزار خودروی کمتر تولید خواهد کرد که این رقم تقریباً معادل با یک پنجم تولید سال گذشته است.
منبع: اتوموتیو نیوز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان