Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

طرح‌های خودروسازی شیائومی متأثر از افت بازار گوشی

شنبه | ۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ۱۲:۱۳ | کد خبر: CP- ۱۸۶۰۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
افت فروش گوشی‌های هوشمند شیائومی طی چند وقت اخیر تردیدهای جدی را در مورد طرح‌های این شرکت برای ورود به بازار خودروهای برقی ایجاد کرده است.

به گزارش خودروپرس، در حالی که شیائومی از ورود به بازار خودروهای برقی طی چند سال آینده خبر داده، اما فروش کمتر از حد انتظار گوشی‌های هوشمند این شرکت طی چند وقت اخیر تردیدهای جدی را درباره طرح‌های خودرویی آن شکل داده است.

شیائومی اخیراً تأیید کرد که نخستین خودرو الکتریکی آن در اوایل سال 2024 رونمایی خواهد شد اما در عین حال کاهش فروش گوشی‌های هوشمند و رشد درآمدی کمتر از حد انتظار آن در فصل سوم امسال طرح‌های «توسعه طلبانه» این شرکت چینی را با تردیدهایی مواجه کرده است.

این تردیدها در شرایطی است که لوازم الکترونیکی و گوشی‌های هوشمند کسب و کار اصلی شیائومی محسوب می‌شوند و عدم موفقیت در این بازار ممکن است ورود شرکت به بازارهای دیگر را نیز با اخلال مواجه کند.

در عین حال به گفته کارشناسان، پیشتازی یک شرکت در فضای لوازم الکترونیکی لزوماً ضامن موفقیت مشابه آن در فضای خودروسازی نخواهد بود.

فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت چینی در فصل سوم امسال با افت 5/8 درصدی به نزدیک 44 میلیون دستگاه رسید.

علت این افت عمدتاً به کمبود جهانی تراشه‌های نیمه‌هادی مربوط می‌شود، مشکلی مشابه با آنچه تقریباً همه برندهای خودرویی سراسر جهان درگیر آن هستند.

هرچند معضل تراشه برای همه بازیگران بزرگ صنعت لوازم الکترونیکی و خودروسازی وجود دارد، اما موضوع رقابت نیز در میان است.

در دنیای خودروهای برقی، تسلا با امثال فولکس واگن، فورد، هیوندای و تویوتا پیشتازی می‌کند. اما ورود بازیگران جدید همچون شیائومی، هواوی و دیگران می‌تواند رقابت را به ویژه در بازار خودروهای ارزان قیمت تشدید کند.

به گفته کارشناسان، هرچند این خبر خوبی برای مصرف کنندگانی است که گزینه‌های بیشتری برای انتخاب در اختیار خواهند شد اما چنانچه مشکل قطعات نیمه‌هادی پابرجا بماند، می‌تواند مشکلات جانبی زنجیره تأمین را ایجاد کند.

تقاضا برای تراشه‌های نیمه هادی (قابل استفاده در محصولاتی چون لپ تاپ، گوشی، تلویزیون هوشمند و حتی خودروهای روز) به شکل قابل توجهی بالاست و فعلاً راه حلی برای آن وجود ندارد.

حتی برخی ناظران صنعتی پیش‌بینی می‌کنند که این مشکل دست کم تا سال 2023 پابرجا خواهد ماند.

در نهایت باید پرسید که آیا افت بازار گوشی های هوشمند شیائومی این شرکت را مجبور به بازنگری در طرح‌های تولید خودرو برقی خود خواهد کرد یا خیر؟ گذشت زمان این قضیه را مشخص خواهد کرد.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

طرح‌های خودروسازی شیائومی متأثر از افت بازار گوشی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است