Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
استرالیایی‌ها تحقیق می‌کنند:

تغذیه شبکه برق با ظرفیت مازاد باتری های تسلا

پنج شنبه | ۱۴۰۰/۰۸/۲۷ - ۱۱:۳۰ | کد خبر: CP- ۱۸۵۶۴ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
محققان استرالیایی قصد دارند با انجام یک مطالعه گسترده کشف کنند که شبکه انرژی و حتی برق خانگی چطور می‌تواند در آینده از ظرفیت مازاد باتری خودروهای تسلا بهره‎برداری کند.

به گزارش خودروپرس، محققان دانشگاه کوئینزلند استرالیا قصد دارند با انجام مطالعه‌ای از مالکان خودرو در سراسر جهان کشف کنند که آیا ظرفیت مازاد باتری خودروهای تسلا را می‌توان برای کمک به تغذیه شبکه انرژی و حتی برق خانگی در آینده استفاده کرد یا خیر.

دانشگاه کوئینزلند برای این پروژه تحقیقاتی با پلتفرم تحلیلی «تسلاسکوپ» (Teslascope) وارد همکاری شده است.

به گفته مجری طرح، این پروژه اولین آزمایش در نوع خود در جهان است که بررسی می‌کند مالکان خودروهای الکتریکی تسلا در حال حاضر تا چه حد از خودروهای خود استفاده و آنها را شارژ می‌کنند.

در فاز نخست این مطالعه، مالکان تسلا در استرالیا، آمریکا، کانادا، نروژ، سوئد، آلمان و انگلیس شرکت می‌کنند و این طرح ممکن است در آینده به دارندگان سایر خودروهای برقی نیز تسری یابد.

محققان دانشگاه کوئینزلند اعلام کردند که اغلب خودروهای برقی هر روز تنها یک هشتم از بُرد رانندگی 400 کیلومتری خود را می‌پیمایند و به این ترتیب فرصت‌هایی برای ذخیره‌سازی انرژی و صدور برق به شبکه با استفاده از شارژهای «خودرو به شبکه» (V2G) فراهم می‌شود.

فناوری V2G یک فناوری ارتباطی بین خودرو برقی و شبکه است که از طریق آن برق می‌تواند از شبکه به خودرو و بالعکس جریان پیدا کند.

این فناوری به مالکان خودرو اجازه می‌دهد تا انرژی را به شبکه بفروشند، در حالی که شرکت‌های توزیع انرژی می‌توانند از خودروهای برقی به عنوان یک پشتیبان در زمان اوج تقاضا استفاده کنند.

این مطالعه که در ابتدا بر روی 500 مالک تسلا صورت خواهد گرفت، داده‌های کاربردی را از طریق رابط نرم‌افزار خودرو جمع‌آوری خواهد کرد و در ازای آن یک سال اشتراک ممتاز برای تسلاسکوپ به کاربران ارائه خواهد شد.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تغذیه شبکه برق با ظرفیت مازاد باتری های تسلا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است