Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

«کوالکام» تراشه‌ اتومبیل‌های خودران BMW را تأمین می‌کند

چهارشنبه | ۱۴۰۰/۰۸/۲۶ - ۱۱:۴۰ | کد خبر: CP- ۱۸۵۵۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت خودروسازی ب ام و از تراشه‌های ساخت کوالکام در نسل آینده سیستم‌های خودران و دستیار راننده خود استفاده خواهد کرد.

به گزارش خودروپرس، شرکت «کوالکام» (Qualcomm) اعلام کرد که «ب ام و» خودروساز آلمانی از تراشه های ساخت این شرکت در نسل آینده سیستم‌های خودران و دستیار راننده خود استفاده خواهد کرد.

کوالکام - مستقر در سن‌ دیگو کالیفرنیا - بزرگ‌ترین تأمین‌کننده تراشه برای گوشی‌های موبایل است، اما به تازگی کسب و کار خود را تنوع بخشیده و بیش از یک سوم فروش تراشه‌های آن از منابعی به جز گوشی‌های همراه حاصل می‌شود.

یک سخنگوی ب ام و اعلام کرد که تراشه‌های جدید برای سری خودروهای «Neue Klasse» که قرار است تولید آنها از سال 2025 آغاز شود، استفاده خواهد شد.

تراشه‌های خودرو یکی از حوزه‌های اصلی رشد کوالکوم محسوب می‌شوند و این شرکت اکنون تراشه مورد نیاز برای پنل‌‌های ابزار سیستم اطلاعات سرگرمی شرکت‌هایی چون جنرال موتورز را تأمین می‌کند.

در عین حال کوالکام در تلاش است تا رقبای خود در صنعت تراشه نظیر شرکت‎های انویدیا و اینتل را در زمینه عرضه تراشه‌ برای سیستم‌های خودران اتومبیل به چالش بکشد.

براساس این گزارش، کوالکام و ب ام و از یک تراشه اختصاصی برای تجزیه و تحلیل داده‌های حاصل از دوربین‌های عقب، جلو و پیرامونی استفاده خواهند کرد.

ب ام و همچنین از یک تراشه محاسبات مرکزی کوالکام و دسته دیگری از تراشه‌های این شرکت برای کمک به ارتباط خودرو با دیتاسنترهای رایانش ابری بهره خواهد گرفت.

به گفته این خودروساز آلمانی، همکاری فعلی بین «ب ام و» و واحد فناوری خودران اینتل (Mobileye) همچنان ادامه خواهد یافت، گرچه طرح تولید و عرضه یک اتومبیل خودران در سال 2021 تحقق نیافته است.

با این حال قرار است سال آینده یک سدان فول سایز سری 7 مجهز به فناوری خودران سطح 3 اینتل عرضه شود. در این سطح خودرو می تواند تحت شرایط محدود به رانندگی خودران ادامه دهد اما همچنان به کنترل راننده نیاز دارد.

دو شرکت (کوالکام و ب ام و) اعلام نکردند که قرارداد با کوالکام چه تعداد از محصولات گروه ب ام و را پوشش خواهد داد.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

«کوالکام» تراشه‌ اتومبیل‌های خودران BMW را تأمین می‌کند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است