Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با تصمیم به ساخت یک کارخانه جدید؛

رقابت فولکس با گیگافکتوری تسلا در آلمان جدی شد

چهارشنبه | ۱۴۰۰/۰۸/۱۹ - ۱۳:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۸۵۲۳ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
این کارخانه بخشی از پروژه «ترینیتی» (Trinity) فولکس واگن است که تحت آن این خودروساز یک سدان پرچمدار برقی را از سال 2006 در وولفسبورگ تولید خواهد کرد.

به گزارش خودروپرس، فولکس واگن به امید رقابت با کارخانه گیگافکتوری تسلا در آلمان، قصد دارد یک کارخانه خودروسازی مدرن و جدید را نزدیک دفاتر مرکزی خود در شهر وولفسبورگ احداث کند.

این کارخانه که ساخت آن به تصویب هیئت نظارت فولکس‌واگن طی هفته‌های آتی نیاز دارد، بخشی از پروژه «ترینیتی» (Trinity) این خودروساز است که تحت آن فولکس‌واگن یک سدان پرچمدار برقی را از سال 2026 در وولفسبورگ تولید خواهد کرد.

فولکس‌واگن برآورد هزینه ساخت این کارخانه را اعلام نکرد، اما گفت که قصد دارد زمان تولید هر خودروی مدل Trinity را به 10 ساعت برساند که تقریباً مشابه با مدت زمانی است که تسلا صرف مونتاژ «مدل 3» در کارخانه تحت احداث خود در منطقه گرونهاید نزدیک برلین آلمان خواهد کرد.

این تصمیم فولکس‌واگن در حالی است که تسلا ابراز امیدواری کرده نخستین خودروهای خود در کارخانه گیگافکتوری واقع در حومه برلین آلمان را به زودی تولید کند.

این خودروساز آمریکایی افتتاح کارخانه گیگافکتوری برلین را به اواخر 2021 موکول کرده و علت این تأخیر را وجود موانع بوروکراسی در آلمان قلمداد کرده است.

براساس این گزارش، ساخت نخستین کارخانه برون مرزی تسلا در اروپا با مخالفت های جامعه محلی به دلیل نگرانی های زیست محیطی روبروست.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رقابت فولکس با گیگافکتوری تسلا در آلمان جدی شد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است