به گزارش خودروپرس، کمبود جهانی تراشه های نیمه هادی شرکت خودروسازی هیوندای را وادار به ساخت تراشه های اختصاصی کرده است.
این شرکت کره ای قصد دارد سال آینده از تراشه اختصاصی و ساخت خود برای یکی از محصولات آینده اش استفاده کند.
روزنامه اقتصادی سئول با اعلام این خبر به نقل از یک منبع ناشناس صنعتی نوشت: هیوندای که همراه با شرکت کیاموتورز در بین 10 خودروساز بزرگ جهان از لحاظ فروش قرار دارد، اقدام به ساخت یک تراشه مبتنی بر فناوری سیلیون کاربید کرده است.
براساس این گزارش، کمبود جهانی تراشه متأثر از پاندمی کرونا و مشکلات تولیدی در کارخانه های تراشه سازی، خودروسازان را مجبور به توقف تولید و کاهش شیفت های کاری کرده است.
روزنامه کره ای خاطرنشان کرد مرکز تحقیقات هیوندای و شعبه قطعات خودرو آن (هیوندای موبیس) فرآیند طراحی تراشه را انجام داده و با چند شرکت از جمله سازنده تراشه های سیستمی «Magnachip Semiconductor Corp» در این زمینه همکاری کرده اند.
یک مقام هیوندای بدون آنکه نامی از خودرو مورد نظر بیاورد به این روزنامه گفت: "ما قصد داریم از تراشه ساخت شرکت برای یک مدل خودرو جدید که قرار است در فصل دوم سال آینده عرضه شود استفاده کنیم."
روزنامه اقتصادی سئول خاطرنشان کرد مدل خودرو جدیدی که این تراشه را بکار خواهد گرفت احتمالاً آیونیک 6 خواهد بود. انتظار می رود این خودرو الکتریکی سال آینده عرضه شود.
در ماه ژوئن، رویترز گزارش داد که هیوندای و شعبات آن مشغول مذاکره با شرکت های تراشه ساز محلی برای کاهش وابستگی به تأمین کنندگان خارجی هستند.
منبع: رویترز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان