Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
پس از توقف چند روزه به دلیل حادثه تصادف؛

ناوگان خودران تویوتا در پارالمپیک ۲۰۲۰ دوباره راه افتاد

سه شنبه | ۱۴۰۰/۰۶/۰۹ - ۱۱:۲۳ | کد خبر: CP- ۱۸۱۸۷ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
پس از حادثه تصادف با یک ورزشکار کم بینا که منجر به توقف عملیات ناوگان شاتل خودران تویوتا در پارالمپیک توکیو شد، خدمت رسانی این ناوگان بار دیگر از سرگرفته شده است.

به گزارش خودروپرس، تویوتا اعلام کرد عملیات ناوگان شاتل خودران خود در پارالمپیک توکیو را با افزایش تدابیر ایمنی از سرخواهد گرفت.

این خودروساز ژاپنی خبر داد ناوگان اتوبوس های خودران «e-Pallete» بار دیگر به ورزشکاران حاضر در دهکده بازی های پارالمپیک توکیو خدمات رسانی خواهند کرد.

پس از حادثه تصادف یکی از اتوبوس های خودران با یک ورزشکار کم بینای ژاپنی طی هفته گذشته که منجر به جراحت این ورزشکار شد، تویوتا تصمیم گرفته بود تا موقتاً فعالیت شاتل خودران خود در پارالمپیک 2020 را متوقف کند.

«آکیو تویودا» مدیرعامل تویوتا با انتشار یک ویدیو در یوتیوب بابت این حادثه عذرخواهی کرده بود.

با این حال اکنون تویوتا تصمیم گرفته با تدابیری چون اعطای کنترل بیشتر به اپراتورهای راننده در مورد تنظیم سرعت خودرو و همچنین افزایش تعداد کارکنان ایمنی حاضر در اتوبوس به دو نفر مانع از وقوع حوادث مشابه شود.

تویوتا روز دوشنبه در بیانیه ای با اشاره به حادثه گذشته اعلام کرد: "سنسور خودرو با تشخیص عبور عابر پیاده (ورزشکار ژاپنی) ترمز اتوماتیک را فعال کرد و اپراتور نیز اقدام به فعال سازی ترمز اضطراری کرد. اما وسیله نقلیه و عابر پیاده قبل از توقف کامل خودرو با هم برخورد کردند."

«آرامیتسو کیتازونو» ورزشکار ژاپنی بر اثر این حادثه دچار آسیب جدی نشد، اما مجبور شد از مسابقات جودروی روز شنبه کناره گیری کند.

اتوبوس شاتل e-Pallete تویوتا به عنوان یک خودرو تمام برقی خودران مخصوص استفاده از بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو طراحی شده و دارای درهای بزرگ و رمپ های برقی است که به گروه های ورزشکار اجازه می دهد تا به سرعت سوار خودرو شوند.

تویوتا «e-palette» نخستین بار در نمایشگاه خودرو توکیو 2019 در معرض نمایش قرار گرفت.

این اتومبیل خودران همزمان دارای ظرفیت حمل 20 سرنشین شامل اپراتور خودروست. به علاوه چهار سرنشین ویلچردار در حالی که هفت نفر دیگر ایستاده باشند می توانند از این خودرو استفاده کنند.

این محصول تویوتا دارای یک رابط انسان – ماشین به منظور کمک به برقراری و حفظ ارتباطات در طول رانندگی خودران است و به علاوه از دوربین ها و فناوری لیدار بهره می برد که به خودرو کمک می کند تا میدان دید 360 درجه ای پیرامون خود را به طور مستمر کنترل کند. خودرو همچنین سرعت خود را مطابق با محیط پیرامون کنترل می کند.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ناوگان خودران تویوتا در پارالمپیک ۲۰۲۰ دوباره راه افتاد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است