Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

کمبود تراشه کارخانه های هیوندای و کیا را به تعطیلی کشاند

یکشنبه | ۱۴۰۰/۰۲/۲۶ - ۱۳:۱۱ | کد خبر: CP- ۱۷۵۵۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت های خودروسازی هیوندای و کیا تصمیم گرفته اند تا فعالیت کارخانه های داخلی را موقتاً برای چند روز به دلیل کمبود تراشه تعطیل کنند.

به گزارش خودروپرس، هیوندای و کیا از تعطیلی چند روزه کارخانه های خودروسازی داخلی به دلیل کمبود تراشه های نیمه هادی خبر دادند.

طبق گزارش «IANS»، این دو خودروساز کره ای تصمیم گرفته اند تا عملیات تولیدی در کارخانه های داخلی را برای دو روز به دلیل کمبود تراشه متوقف کنند.

براین اساس هیوندای طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (17 و 18 می) تولید خطوط مونتاژ – شماره 3 و 5 – در کارخانه اولسان را متوقف خواهد کرد.

شاسی بلند توسان و خودرو برقی هیدروژنی نکسو در خط 5 مونتاژ کارخانه اولسان تولید می شود در حالی که خط 3 مونتاژ این کارخانه به تولید مدل هایی چون سدان آوانته و شاسی بلند کامپکت کوچک ونیو اختصاص دارد.

در همین حال کیا نیز عملیات تولیدی در کارخانه داخلی را به دلیل مشابه تعطیل خواهد کرد.

این خودروساز قصد دارد در روزهای دوشنبه و سه شنبه خط 2 مونتاژ در کارخانه سوهاری را متوقف کند. شاسی بلند کامپکت کوچک استونیک در این خط تولید می شود.

هیوندای پیشتر عملیات خط 1 مونتاژ کارخانه اولسان که به تولید شاسی بلند کونا و خودرو تمام برقی آیونیک 5 اختصاص دارد را از هفتم تا چهاردهم آوریل متوقف کرده بود.

به علاوه این شرکت در روزهای ششم و هفتم می، عملیات خط 4 مونتاژ کارخانه اولسان را به خاطر کمبود قطعات الکترونیکی برای وانت پیکاپ پورتر متوقف کرد.

طی روزهای 12-13 آوریل و 19-20 آوریل نیز هیوندای از توقف موقت تولید در کارخانه آسان به دلیل مشکلات مشابه خبر داد.

هیوندای دارای هفت کارخانه داخلی است که پنج تای آن در اولسان، یکی در آسان و دیگری در جونجو واقع شده اند. به علاوه این شرکت از 10 کارخانه برون مرزی برخوردار است که چهار تا در چین و یکی در آمریکا، چک، ترکیه، روسیه، هند و برزیل قرار گرفته اند.

از سوی دیگر کیا دارای هشت کارخانه داخلی در کره و هفت کارخانه برون مرزی است. کیا سه کارخانه جهانی در چین و یکی در آمریکا، اسلواکی، مکزیک و هند در اختیار دارد.

منبع: IANS

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کمبود تراشه کارخانه های هیوندای و کیا را به تعطیلی کشاند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است