Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با همکاری «فیسکر»؛

سازنده آیفون از سال ۲۰۲۳ در آمریکا خودرو برقی می سازد

شنبه | ۱۴۰۰/۰۲/۲۵ - ۱۳:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۷۵۴۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
فاکسکان - شریک اپل و سازنده گوشی های آیفون - قراردادی را با استارتاپ خودروسازی «فیسکر» برای تولید خودروهای برقی در خاک آمریکا از سال 2023 منعقد کرد.

به گزارش خودروپرس، شرکت تایوانی فاکسکان (Foxconn) قراردادی را با استارتاپ سازنده خودروهای برقی «فیسکر» (Fisker) جهت تولید خودروهای برقی در خاک آمریکا از سال 2023 به امضاء رساند.

تولید این خودروها که تحت نام تجاری فیسکر در آمریکای شمالی، اروپا، چین و هند به فروش خواهند رسید از اواخر سال 2023 در آمریکا آغاز خواهد شد.

جزئیات چندانی درباره نام خودرو یا مکان کارخانه های تولیدی توسط این دو شرکت افشا نشده است اما «هنریک فیسکر» مدیرعامل شرکت فیسکر می گوید چهار ایالت از جمله کارخانه فاکسکان در ویسکانسین برای این منظور تحت بررسی قرار دارد.

مدیرعامل فیسکر اضافه کرد ظرفیت سالانه کارخانه تولیدی در آمریکا در آغاز کار دست کم 150 هزار خودرو خواهد بود.

فیسکر دسترسی به زنجیره تأمین فاکسکان از جمله تراشه های نیمه هادی را از جمله مزیت های مشارکت با این شرکت تایوانی عنوان کرد و گفت: "وقتی شما به دوران اخیر و محصولات فناوری جدید نگاهی می اندازید متوجه می شوید که آنها ابتدا در آمریکا عرضه شده اند. بنابراین می خواهیم از آنجا شروع کنیم."

تحت قرارداد منعقده، فیسکر و فاکسکان مشترکاً در پروژه ای با عنوان «Project PEAR» (انقلاب خودروهای برقی شخصی) سرمایه گذاری و در سودهای حاصله سهیم خواهند بود.

این شرکت ها تأیید کردند که فاکسکان در نهایت بیش از 250 هزار خودرو در سال را برای فیسکر در چند مکان تولید خواهد کرد که قرار است تولید اولیه در کارخانه آمریکایی آن در اواخر سال 2023 آغاز شود.

نام و نوع خودرو تولیدی تاکنون توسط فیسکر مشخص نشده اما این محصول براساس پلتفرم جدید و سبک «FP28» خواهد بود که توسط هر دو شرکت طراحی شده است.

این خودرو پنج سرنشین که در سطح جهانی به فروش خواهد بود و دومین مدل تحت ساخت فیسکر (پس از اوشن) محسوب می شود دارای قیمت پایه کمتر از 30 هزار دلار خواهد بود. به گفته فیسکر این محصول شبیه به کراس اور خواهد بود.

مفاد قرارداد مذکور که هفت سال به طول خواهد انجامید به رسانه ها درز پیدا نکرده است.

فیسکر در ماه دسامبر اعلام کرده بود که شرکت کانادایی تأمین قطعات خودرو «مگنا اینترنشنال» قرار است نخستین خودرو آن یعنی شاسی بلند اوشن (Ocean) را در اروپا تولید کند.

هنریک فیسکر اظهار داشت که تولید این محصول در فصل چهارم سال آینده آغاز خواهد شد اما قرارداد فاکسکان تأثیری بر این طرح نخواهد داشت. نسخه تولید نهایی اوشن طی ماه نوامبر در نمایشگاه خودرو لس آنجلس به نمایش درخواهد آمد.

فیسکر البته اعلام نکرد که چه شرکتی باتری های دو خودرو را تأمین خواهد کرد.

فاکسکان که شریک اپل و سازنده گوشی های آیفون محسوب می شود طی سال گذشته علاقه خود برای ورود به حوزه ساخت خودروهای برقی را از طریق سرمایه گذاری مشترک برای تولید قراردادی با شرکت خودروسازی جیلی چین بروز داد.

این شرکت تایوانی قصد دارد بین سال های 2025 تا 2027، قطعات یا خدمات لازم برای 10 درصد از خودروهای برقی جهان را تأمین کند.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

سازنده آیفون از سال ۲۰۲۳ در آمریکا خودرو برقی می سازد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است