Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

گام بلند توسعه خودروهای خودران

پنج شنبه | ۱۴۰۰/۰۲/۱۶ - ۱۰:۱۴ | کد خبر: CP- ۱۷۴۸۳ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکتی موسوم به «آرگو» (Argo) می‌گوید جدیدترین حسگر «لیدار» (LiDAR) آن ۴۰۰ متر برد دارد. این فناوری می‌تواند جاه‌طلبی‌های فناوری خودران فورد و فولکس واگن را به شکل چشمگیری تقویت کند.
به گزارش خودروپرس،شرکت «آرگو» طی چند سال گذشته برخی پیشرفت‌ها و موج‌های جدید را در فضای وسایل نقلیه خودران ایجاد کرده و با سرمایه‌گذاری شرکت‌های فولکس واگن و فورد در حال کار روی خودروهایی است که از فناوری خودران استفاده می‌کنند. اکنون این شرکت اعلام کرده گامی مهم در مسیر توسعه وسایل نقلیه خودران برداشته است.
 
«آرگو» یک حسگر «لیدار» ایجاد کرده که گفته می‌شود برد آن ۴۰۰ متر است و این حسگر دارای طولانی‌ترین برد در فناوری لیدار تاکنون به حساب می‌آید.

این شرکت ادعا می‌کند سیستم رانندگی خودکار آن می‌تواند اجسام قابل مشاهده را با دقت بالاتر و در فاصله بیشتری تشخیص دهد. به نظر می‌رسد سیستم آرگو می‌تواند حتی اجسام دوری را نیز که بازتاب نور کمی دارند در شب تشخیص دهد و با استفاده از تصویربرداری واقعی، محیط را اسکن کند.

از جمله ادعاهای دیگر «آرگو» این است که فناوری خودران آن می‌تواند انتقال ناگهانی در سطح نور را مانند هنگامی که خودرو وارد تونل شده یا از آن خارج می‌شود و همچنین وجود اشیاء کوچک و متحرک مانند حیوانات را تشخیص دهد. طبق ادعای آرگو، این سیستم با آگاهی از محیط پیرامون خود در هر ساعتی از روز می‌تواند خودرو را با خیال راحت در خیابان‌های شهر، حومه شهرها و بزرگراه‌ها اداره کند.

برایان سالسکی مدیر عامل «آرگو» می‌گوید این سیستم ما را به سطح کاملا جدیدی از فناوری خودران خودروها هدایت و مرزهای محدودیت توانایی ما را در این فناوری جابه‌جا می‌کند. در هسته لیدار «آرگو» یک فناوری سنجش موسوم به حالت جیجر(Geiger-mode) وجود دارد که گفته می‌شود قادر به تشخیص تک‌فوتون‌های نور نیز هست.

این سیستم همچنین براساس یک حسگر منفرد بنا شده است که برای مقرون به صرفه بودن و تولید در مقیاس زیاد طراحی شده است. «آرگو» در حال آزمایش این حسگر در برخی از سدان‌های هیبریدی شرکت فورد و شاسی‌بلندهای هیبریدی آن است. این شرکت قصد دارد تا پایان سال ناوگان آزمایشی خود را به طور کامل با ۱۵۰ خودروی هیبریدی یا بیشتر که همگی مجهز به این حسگر خواهند بود، راه‌اندازی کند.

این فناوری می‌تواند در آینده نزدیک روی خودروهای تجاری فورد و فولکس واگن تعبیه شود. فورد قصد دارد سال آینده روبوتاکسی و خودروهای خودران خود را به بازار عرضه کند. این در حالی است که فولکس واگن حداقل تا سال ۲۰۲۵ تجاری‌سازی این فناوری را آغاز نخواهد کرد.



منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

گام بلند توسعه خودروهای خودران

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است