Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با اعلام استلانتیس؛

کراس اورهای کوچک جیپ و فیات در لهستان تولید می شوند

یکشنبه | ۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۱۳:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۷۴۶۴ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
تولید شاسی بلند کوچک جیپ در نوامبر 2022 آغاز می شود، در حالی که تولید کراس اور کوچک فیات برای آوریل 2023 برنامه ریزی شده است.

به گزارش خودروپرس، استلانتیس غول نوپای صنعت خودرو تولید نسخه های جدید از کراس اورهای جیپ و فیات در کارخانه تیشی لهستان را تأیید کرد.

طبق اعلام این شرکت نسخه هایی از سه کراس اور/شاسی بلند جدید جیپ، فیات و آلفا رومئو در کارخانه سابق گروه خودروسازی فیات کرایسلر در لهستان تولید خواهد شد.

براساس اسناد استلانتیس که به رویت «اتوموتیو نیوز اروپا» رسیده است تولید شاسی بلند کوچک جیپ در نوامبر 2022 آغاز خواهد شد در حالی که تولید کراس اور کوچک فیات برای آوریل 2023 برنامه ریزی شده است.

مدل سوم که کراس اور کوچک آلفا رومئوست هنوز در انتظار تأیید تولید است.

هر سه خودرو تحت پلتفرم سابق گروه پژو سیتروئن (پلتفرم ماژولار کامپکت یا CMP) که اکنون در محصولات پژو 298 و 2008، اپل کورسا، سیتروئن C4 و کراس بک DS3 استفاده می شوند، ساخته خواهند شد.

همچنین مدل های جدید جیپ، فیات و آلفا از موتورها و سیستم انتقال قدرت گروه پژو سیتروئن بهره خواهند گرفت.

معاون نخست وزیر لهستان پیشتر در ماه دسامبر گفته بود که گروه فیات کرایسلر (که پس از ادغام با پژو سیتروئن اکنون استلانتیس نامیده می شود) 204 میلیون دلار برای ساخت خودروها در کارخانه تیشی سرمایه گذاری خواهد کرد.

گمان می رود حجم کلی تولید این کارخانه با ظرفیت کامل به 300 هزار دستگاه در سال برسد.

از این میان 130 هزار دستگاه به تولید کراس اور کوچک فیات اختصاص خواهد یافت. این خودرو یک مدل پنج درب و برگرفته از کانسپت «Centoventi» است که در نمایشگاه خودرو ژنو 2019 به نمایش درآ»د.

به علاوه 110 هزار دستگاه از تولیدات سالانه این کارخانه به مدل جیپ اختصاص می یابد. شاسی بلند کوچک آلفا با عنوان «Brennero» نیز 60 هزار دستگاه باقیمانده را به خود اختصاص می دهد.

گزارش مطبوعات ایتالیایی در سال 2020 حاکی از آن بود که فیات کرایسلر می تواند سالانه 400 هزار دستگاه از مدل های تحت پلتفرم CMP در کارخانه تیشی تولید کند.

کارخانه تیشی در حال حاضر مینی خودرو فیات 500 و خودرو کوچک لانچیا ایپسیلون را تولید می کند. مشخص نیست که آیا دو تولید این مدل در کنار سه کراس اور جدید که تحت پلتفرم CMP ساخته خواهند شد، ادامه می یابد یا خیر.

منبع: اتوموتیو نیوز اروپا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کراس اورهای کوچک جیپ و فیات در لهستان تولید می شوند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است