Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
تا انتهای سال ۲۰۲۱؛

تردد اتومبیل های خودران در بزرگراه های انگلیس قانونی می شود

پنج شنبه | ۱۴۰۰/۰۲/۰۹ - ۱۲:۲۳ | کد خبر: CP- ۱۷۴۴۳ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
دولت انگلیس تردد اتومبیل های خودران در بزرگراه های این کشور با محدودیت حداکثر سرعت را تا پایان سال 2021 قانونی خواهد کرد.

به گزارش خودروپرس، دولت انگلیس به تردد اتومبیل های خودران در بزرگراه های این کشور چراغ سبز نشان داد.

دولت اعلام کرد رانندگان می توانند به طور قانونی در اواخر سال 2021 از سیستم خودران در بزرگراه های انگلیس استفاده کنند.

به این ترتیب رانندگان قادر خواهند بود به زودی با استفاده از فناوری «سیستم حفظ لاین خودکار» (ALKS) که باعث می شود خودرو در لاین حرکت با فاصل ایمن نسبت به خودروهای دیگر باقی بماند مشغول خواندن روزنامه یا تماشای فیلم از طریق نمایشگر داخلی خودرو شوند.

البته فعال سازی این سیستم فقط در زمان رانندگی با حداکثر سرعت 37 مایل (60 کیلومتر) بر ساعت امکان پذیر است و صرفاً در این حالت خودروها به صورت «خودران» تعریف خواهند شد.

به گفته وزارت حمل و نقل انگلیس (Dft)، این فناوری به صورت مداوم سرعت و فاصله خودرو از سایر اتومبیل ها را کنترل خواهد کرد و می تواند با کاهش خطاهای انسانی، ایمنی جاده ها را بهبود بخشد.

این در حالی است که شرکت های بیمه و سازمان های اتومبیل رانی می گویند نیاز به اقدامات بیشتری برای اطمینان از ایمنی احساس می شود.

طبق مقررات سازمان ملل این سیستم فقط در بزرگراه ها و نقاطی که ترافیک در یک جهت جریان دارد و هیچ عابر پیاده یا دوچرخه سواری مجاز به حرکت نیست استفاده خواهد شد.

در برخی مواقع مثل زمانی که گره ترافیکی باز می شود و سرعت ترافیک افزایش می یابد این سیستم حداکثر ظرف 10 ثانیه باید کنترل خودرو را به راننده واگذار کند.

راشل مک لین وزیر حمل و نقل می گوید این گامی مهم در جهت استفاده ایمن از اتومبیل های خودران در انگلیس است که سفرهای آینده را پاک تر، ساده تر و مطمئن تر خواهد کرد.

وی افزود: "اما باید مطمئن شویم که این فناوری جدید و هیجان انگیز با خیال راحت به کار گرفته می شود. به همین دلیل در حال رایزنی هستیم که قوانینی که برای این امر مناسب است چگونه باید باشد."

در عین حال شرکت های بیمه هشدار دادند که دولت با «خودران» نامیدن اتومبیل های مجهز به «AKLS» رانندگان را دچار اشتباه و سردرگمی می کند.

به گفته این شرکت ها سیستم AKLS را نباید خودران نامید چرا که همچنان متکی به راننده است و در مواقع لزوم کنترل خودرو را به وی واگذار می کند.

«متیو آوری» مدیر تحقیقات شرکت «Thatcham Research» گفت: "نگرانی ما این است که دولت به این سردرگمی و استفاده اشتباه و مکرر از سیستم های دستیار راننده که متاسفانه منجر به حوادث تراژیک شده اند، کمک کند."

با این حال انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان خودرو (SMMT) می گوید اعلام اخیر دولت گامی مهم و رو به جلو در این خصوص محسوب می شود.

دولت انگلیس پیش بینی می کند تا سال 20235 حدود 40 درصد از خودروهای جدید در این کشور مجهز به قابلیت های خودران خواهد بود.

منبع: گاردین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تردد اتومبیل های خودران در بزرگراه های انگلیس قانونی می شود

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است