بر کسی پوشیده نیست که آمازون- بزرگترین خردهفروش آنلاین آمریکا- جیب گشادی دارد. کروز هم روی کمکها و سرمایهگذاریهای جنرال موتورز، هوندا و مایکروسافت تکیه دارد و از این رو استارتآپهای آنها تا دیرباز نگرانی مالی نخواهند داشت. اما لیفت به اندازه کمپانیهای یاد شده –آمازون، گوگل، جنرال موتورز و...- از لحاظ مالی مستحکم و قوی نیست و حتی در دوران کرونا، به سختی موفق به حفظ کسب و کار اشتراک سواری و تاکسی اینترنتی خود شد.
حالا که لیفت هزینههای سنگین تحقیقات روی خودران را کاهش داده، بار بزرگی را زمین گذاشته و میتواند تعادلی در حساب و کتابهای خود داشته باشد. اکنون علاوه بر ۵۵۰ میلیون دلاری که از فروش این فناوری به دست آورده میتواند سالی ۱۰۰ میلیون دلار دیگر هم صرفهجویی داشته باشد. در سالهای اخیر لیفت یک راهبرد دو سویه را دنبال کرده است: همزمان با تحقیقات روی فناوری خودران خود، همکاری و شراکت با کمپانیهای دیگر را هم پیش برده است.
بر اساس این راهبرد، لیفت تلاش کرده است که به اصطلاح یک سکوی باز بسازد تا با یک استاندارد بتواند با کمپانیهای مختلف دیگر کار کند. البته فروش بخش خودران لیفت به معنی آن نیست که دیگر روی این فناوری کار نمیکند یا به تحقیقات ادامه نمیدهد. لیفت ترجیح میدهد که با یک تامینکننده بزرگ خودران کار کند تا اینکه خودش یک واحد کوچک خودران داشته باشد.
البته واون پلنت هم یک تازهوارد است که با خرید سطح ۵ از لیفت، اولین معامله بزرگ خود را انجام داده است. با این حال با اتکا به تویوتا، در شهرهای توکیو، لندن و پائولو آلتوی کالیفرنیا هم دفتر خواهد داشت و هزار و ۲۰۰ نفر نیز در آن استخدام میشوند. با توجه به ناوگان عظیم مسافربری اینترنتی لیفت، دادههای بزرگی در اختیار واون پلنت قرار خواهد گرفت. تویوتا با خرید این پروژه از لیفت، از قافله خودرانها عقب نخواهد ماند.
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان