Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با احداث یک مرکز توسعه باتری در میشیگان؛

فورد به جمع سازندگان باتری خودروهای برقی می پیوندد

چهارشنبه | ۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۳:۱۵ | کد خبر: CP- ۱۷۴۳۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
با افتتاح یک مرکز توسعه و ساخت باتری در نزدیکی شهر دیترویت تا انتهای سال 2021، فورد نخستین گام را در جهت تولید باتری های اختصاصی برای خودروهای برقی می بردارد.

به گزارش خودروپرس، شرکت خودروسازی فورد قصد دارد به جمع سازندگان باتری خودروهای برقی اضافه شود.

این خودروساز آمریکایی در نظر دارد تا انتهای سال 2021 یک مرکز توسعه و ساخت باتری را در نزدیکی شهر دیترویت در ایالت میشیگان افتتاح کند.

به گفته فورد، این مرکز جدید در مساحت 200 هزار فوت مربع دارای تجهیزات طراحی، آزمایش و حتی تولید پیل و پک های باتری در مقیاس کوچک خواهد بود.

در نهایت این شرکت قصد دارد تولید انبوه باتری های اختصاصی را در دستور کار خود قرار دهد، وظیفه ای که اکنون توسط شرکت های فرعی و تأمین کننده انجام می شود.

همچون خیلی از خودروسازان بزرگ جهان که درگیر کمبود تراشه های رایانه ای و سایر قطعا زنجیره عرضه شده اند، فورد می خواهد مطمئن شود که باتری های کافی برای آنچه گذار پرشتاب از دوران موتورهای احتراق داخلی به موتورهای الکتریکی نامیده می شود را در اختیار دارد.

«هائو تاب تانگ» مدیر ارشد تولید و عملیات شرکت گفت که با تولید مدل های جدید، خودروهای الکتریکی از مقبولیت اولیه به سمت مقبولیت عام و اکثریت حرکت می کنند و فورد می خواهد این دوره گذار را رهبری کند.

فورد از اعلام مکان احداث مرکز باتری خود در جنوب شرقی میشیگان خودداری کرد اما گفته می شود این مرکز در ابتدا حدود 150 نفر را به کار خواهد گرفت که خیلی از آنها اکنون در سایت های فعلی فورد مشغول به کار هستند.

این خودروساز همچنین اعلام کرد که درباره طرح جدید خود با دولت بایدن رایزنی کرده است.

طبق این گزارش خیلی از خودروسازان به سمت تولید باتری های اختصاصی خود روی آورده اند و در حال تهیه ذخایر مواد خام باتری نظیر لیتیوم، مس، نیکل و سایر فلزات گران بها از تولیدکنندگان هستند.

فولکس واگن، جنرال موتورز و استلانتیس از جمله شرکت هایی هستند که توسعه و ساخت درون سازمانی باتری را دنبال می کنند یا اینکه با شرکت های تأمین قطعات در این خصوص وارد سرمایه گذاری مشترک شده اند.

پورشه از آخرین شرکت هایی بود که اخیراً اعلام کرد  در نظر دارد کارخانه ای را در جنوب آلمان برای ساخت باتری خودروهای برقی احداث کند.

منبع: AP

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

فورد به جمع سازندگان باتری خودروهای برقی می پیوندد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است