Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
طی پنج سال آینده؛

فروش خودروهای متصل به اینترنت در اروپا رونق می گیرد

یکشنبه | ۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۱۳:۱۵ | کد خبر: CP- ۱۷۳۵۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
انتظار می رود طی پنج سال آینده 69 میلیون دستگاه خودرو متصل اینترنت به ناوگان خودروهای سواری اروپا اضافه شود.

به گزارش خودروپرس، گزارش یک شرکت تحقیقاتی از اضافه شدن 69 میلیون دستگاه خودرو متصل به اینترنت (Connected Cars) به ناوگان خودروهای سواری اروپا طی پنج سال آینده حکایت دارد.

سرویس «خودرو هوشمند کانترپوینت» در پژوهش جدید خود اعلام کرد فروش خودروهای متصل در اروپا طی پنج سال گذشته به سرعت افزایش یافته و انتظار می رود فروش این محصولات با نرخ رشد مرکب سالانه 12 درصدی طی پنج سال آینده به مجموع 69 میلیون دستگاه برسد.

براساس این گزارش، سه گروه بزرگ خودروسازی شامل فولکس واگن، پژو و ائتلاف رنو – نیسان، تقریباً نیمی از فروش خودروهای متصل در اروپا را به خود اختصاص داده اند، اساساً به این خاطر که در زمینه فروش خودروهای سواری در این منطقه پیشتاز هستند.

این گزارش می افزاید آلمان از لحاظ فروش خودروهای متصل در صدر کشورهای اروپایی قرار دارد و فرانسه و انگلیس رتبه های بعدی را به خود تعلق داده اند.

طبق این گزارش، بخش عمده ای از خودروهای متصل تا سال 2025 همچنان دارای یک «واحد کنترل تلماتیک» (TCU) متصل به 4G خواهند بود، اما با رشد شبکه های 5G انتظار می رود سهم 4G در خودروهای متصل پس از سال 2022 به تدریج کاهش یابد.

این گزارش خاطرنشان می کند در فصل دوم سال 2020، شبکه «4G LTE» گزینه اصلی اتصال این گونه خودروها بود و از بین هر پنج خودرو متصل در اروپا چهار خودرو (80 درصد) از این نوع شبکه استفاده کرده بودند.

این در حالی است که اتصال 2G/3G نیز همچنان در برخی نقاط اروپای در حال توسعه رواج دارد.

امان مهدوک تحلیل گر ارشد کانترپوینت گفت: "بازار خودروهای متصل اروپا در فصل دوم امسال به دلیل شیوع کووید 19 با کاهش 41 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شد. آلمان، فرانسه و انگلیس از لحاظ فروش این محصولات پیشتاز بودند."

طبق این گزارش، فولکس واگن گلف و تیگوان جزو پرفروش ترین خودروهای متصل در آلمان هستند، در حالی که پژو 208 و سیتروئن C3 از پرفروش ترین خودروهای متصل در فرانسه به شمار می روند.

مهدوک اضافه کرد: "رشد و توسعه 5G در اروپا با انجام آزمایشات C-V2X توسط خودروسازان پیشرو ادامه خواهد داشت. در سال 2025 از بین هر پنج خودروی متصل که در این منطقه به فروش می رسد یکی سازگار با 5G خواهد بود."

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

فروش خودروهای متصل به اینترنت در اروپا رونق می گیرد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است