Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
از نمایشگر ۵۵ اینچی تا سیستم هوش الکتریکی؛

پنج ویژگی فوق العاده مرسدس EQS الکتریکی

شنبه | ۱۴۰۰/۰۱/۲۸ - ۱۱:۵۰ | کد خبر: CP- ۱۷۳۵۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
مرسدس بنز به تازگی از خودرو الکتریکی «EQS» رونمایی کرده است. خودرویی که نه فقط بین محصولات برقی این شرکت بلکه در بین رقبا نیز یک الگو محسوب می شود.

به گزارش خودروپرس، شرکت مرسدس بنز اواخر هفته گذشته رسماً از محصول جدید الکتریکی خود «EQS» رونمایی کرد.

این محصول دارای فناوری های برتر و ویژگی های بسیار تحسین برانگیزی است که نه فقط در بین خودروهای برقی مرسدس بلکه در میان رقبا نیز یک الگو به شمار می رود.

در اینجا نگاهی می اندازیم به پنج ویژگی برتر که EQS را از محصولات کلاس S مرسدس و نیز هر خودرو برقی دیگری در جهان متمایز می سازد:

1. EQS دارای یک صفحه نمایش غول پیکر روی داشبورد است که از یک سمت تا سمت دیگر آن گسترده شده است. سایز این نمایشگر بزرگ با عنوان «MBUX Hyperscreen» برابر 55 اینچ است. حتی این نمایشگر از برخی تلویزیون های پرفروش در جهان نیز بزرگ تر است.

نمایشگر مرکزی 17.7 اینچی اصلی به خاطر کیفیت و ویژگی های خود جذاب به نظر می رسد اما نمایشگرهای دیجیتال 12.3 اینچی برای راننده و نیز مسافر جلویی نیز وجود دارد

2. EQS ایرودینامیک ترین خودرو تولیدی جهان است. ضریب درگ این خودرو فقط 0.20 است. در مقام مقایسه تسلا ادعا می کند که مدل S بروز آن دارای ضریب درگ 0.208 است و برای لوسید ایر نیز این رقم 0.21 اعلام شده است در حالی که کلاس S مرسدس مدل 2021 دارای ضریب درگ 0.22 است.

3. EQS دارای انتخاب بین دو پک باتری است یک پکیج 90 کیلووات ساعت یا یک پکیج 107 کیلووات ساعت. ادعا می شود باتری دومی پیشرفته تر از دیگران است و 12 ماژول در حدود 9 کیلووات ساعت را ارائه می کند.

به ادعای مرسدس، EQS می تواند حدود 700 کیلومتر را با هر بار شارژ در شرایط ایده آل و ویژگی های صحیح رانندگی بپیماید. به علاوه این خودرو ظرف فقط 4.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد.

4. EQS به عنوان یک خودرو برقی شاید به اندازه یک ابررایانه فوق العاده باشد. مسوولیت های محاسباتی موجود بر روی بُرد خودرو توسط یک پردازنده مرکزی هشت هسته ای با 24 گیگابایت رم انجام می شود. به علاوه تعدادی حسگر در اطراف EQS تعبیه شده که داده ای متنوعی را برای کمک به راننده و همچنین کمک به سیستم هوش مصنوعی ارسال می کند.

5. مرسدس سیستم مسیریابی این محصول را «هوش الکتریکی» می نامد. این سیستم ضمن در نظرگرفتن توپوگرافی و الگوی آب هوا، سبک و سرعت رانندگی را نیز در نظر می گیرد. این می تواند درتعیین میزان مسافت در هر بار شارژ بسیار مهم باشد و اگر دینامیک در مسیر تغییر کند راننده را به موقع مطلع سازد. کاملاً واضح است که این سیستم می تواند خودرو را به نزدیک ترین ایستگاه شارژ هدایت کند.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

پنج ویژگی فوق العاده مرسدس EQS الکتریکی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است