Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
غول آمریکایی برای خودروها تراشه می سازد؛

پای اینتل به معضل کمبود تراشه های خودرو باز شد

سه شنبه | ۱۴۰۰/۰۱/۲۴ - ۱۳:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۷۳۳۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
در بحبوحه کمبود جهانی تراشه های نیمه هادی، شرکت اینتل مشغول مذاکره با خودروسازان برای تولید تراشه جهت استفاده در خودروهاست.

به گزارش خودروپرس، شرکت اینتل از تصمیم خود برای تولید تراشه جهت استفاده در خودروها خبر داد.

در حالی که کمبود تراشه به یک معضل جهانی برای صنعت خودروسازی تبدیل شده است این غول فناوری اعلام کرد در حال مذاکره با خودروسازان برای تولید تراشه های نیمه هادی جهت استفاده در خودروهاست.

«پت گلسینگر» مدیرعامل اینتل روز دوشنبه پس از برگزاری نشستی با مدیران فناوری در کاخ سفید اعلام کرد اینتل قصد دارد طی شش تا 9 ماه آینده اقدام به تولید تراشه های خودرو کند.

اینتل در حال حاضر سازنده تراشه هایی است که در کامپیوترها و تلفن های شخصی استفاده می شوند.

این غول آمریکایی ماه گذشته اعلام کرده بود که کارخانه های خود را به ساخت تراشه برای صنایع دیگر اختصاص خواهد داد و با اظهار نظر جدید این شرکت می تواند منبع بالقوه تولید تراشه برای صنعت خودرو شود.

اینتل اعلام کرد که تصمیم جدید آن با واکنش مثبت دیگران مواجه شده است اما به نام مشتریان خودروساز احتمالی اشاره ای نکرد.

گلسینگر همچنین گفت اینتل برای رفع معضل کمبود تراشه 20 میلیارد دلار در دو کارخانه جدید تراشه سازی در آریزونا سرمایه گذاری خواهد کرد.

کاخ سفید روز دوشنبه نشستی را با مدیران عامل شرکت های اینتل، دل، سامسونگ، اچ پی، ای تی اند تی، آلفابت، جنرال موتورز و دیگران با محوریت بحث پیرامون کمبود تراشه های نیمه هادی برگزار کرد.

فورد، جنرال متورز، تویوتا و سایر خودروسازان به خاطر معضل اخیر نتوانسته اند به تراشه های لازم دست پیدا کنند و در نتیجه تولید محصولات خود را کاهش داده اند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ماه فوریه یک فرمان اجرایی را برای بهبود زنجیره تأمین تراشه های نیمه هادی به امضا رساند که شامل یک بررسی 100 روزه در این خصوص می شد.

مؤسسه تحقیقاتی «IHS Markit» پیشتر هشدار داد که اخلال جهانی در عرضه تراشه های خودرو تا فصل سوم سال 2021 - حول و حوش تابستان - ادامه خواهد یافت.

تراشه های نیمه هادی به یکی از اجزای اصلی و ضروری فرآیند تولید خودرو تبدیل شده اند به ویژه در برهه ای که تولید خودرو بیش از پیش به سمت پیچیدگی، اتوماسیون و برقی شدن می رود.

این تراشه ها در سیستم های مسیریابی، بلوتوث و تشخیص تصادف به کار می روند و طبق گزارشی از مؤسسه «Deloitte» حدود 40 درصد هزینه های یک خودرو جدید را شامل می شوند.

منبع: CNET

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

پای اینتل به معضل کمبود تراشه های خودرو باز شد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است