Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

استقرار تاکسی های خودران «کروز» در دبی از سال ۲۰۲۳

سه شنبه | ۱۴۰۰/۰۱/۲۴ - ۱۱:۲۰ | کد خبر: CP- ۱۷۳۳۰ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
کروز، شعبه اتومبیل های خودران جنرال موتورز از سال 2023 ناوگان تاکسی های خودران را در شیخ نشین دبی مستقر خواهد کرد.

به گزارش خودروپرس، شرکت کروز - شعبه اتومبیل های خودران جنرال موتورز - با عقد قراردادی به خدمات دهنده انحصاری تاکسی های خودران (روبوتاکسی) در دبی تا اواخر دهه جاری تبدیل شد.

طبق قراردادی که به امضای کروز و «اداره راهداری و ترابری دبی» رسید این شرکت آمریکایی از اوایل سال 2030 ناوگان تاکسی های خودران را در شیخ نشین امارات مستقر خواهد کرد.

کروز و طرف اماراتی در بیانیه مشترکی اعلام کردند که تعداد محدودی از خودروهای «کروز اوریجین» در سال 2023 در دبی مستقر خواهند شد و به این ترتیب دبی به اولین شهری در خارج از آمریکا تبدیل می شود که کروز در آن فعالیت می کند.

براساس این گزارش، کروز و اداره حمل و نقل دبی قصد دارند تا سال 2030 حدود 4 هزار تاکسی خودران را در این شیخ نشین راه اندازی کنند.

طبق قرارداد فی مابین، کروز دست کم تا سال 2029 خدمات دهنده انحصاری روبوتاکسی در دبی خواهد بود.

البته مدیران جنرال موتورز گفته اند کروز قبل از توسعه فعالیت های برون مرزی، خدمات تجاری خود را در شهر زادگاه این استارتاپ یعنی سانفرانسیکو عرضه خواهد کرد.

با این حال کروز اعلام نکرد از چه زمانی اقدام به خدمات رسانی در سانفرانسیسکو خواهد کرد و گویا این امر به زمانی بستگی خواهد داشت که اتومبیل های خودران آن از ایمنی کامل برخوردار شوند.

جزئیات و اطلاعات کمی در مورد خودروهای «اوریجین» وجود دارد اما ظاهراً این اتومبیل از فناوری خودروهای برقی جنرال موتورز بهره می برد و ضمن برخورداری از سطح خودران 4 و 5  فاقد هرگونه کنترل انسانی است.

گفتنی است کروز و شرکت ویمو (متعلق به آلفابت شرکت مادر گوگل) از جمله شرکت های پیشتاز در امر توسعه تاکسی و خودروهای تحویل بار خودران هستند.

به گزارش اتوموتیو نیوز، چالش های دشوار فناوری، فضای نظارتی نامطمئن و پاندمی کرونا سرعت پیشرفت بازیگران موجود در این صنعت نوپا را کند ساخته است.

کروز پیش از این قصد داشت خدمات تجاری خود را تا انتهای سال 2019 راه اندازی کند اما با کنار گذاشتن این هدف زمانی اعلام کرد که نیاز به آزمایشات بیشتر و توسعه فناوری دارد.

منبع: اتوموتیو نیوز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

استقرار تاکسی های خودران «کروز» در دبی از سال ۲۰۲۳

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است