Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

چند درصد اروپایی ها موافق حذف خودروهای بنزینی هستند؟

دوشنبه | ۱۴۰۰/۰۱/۲۳ - ۱۵:۳۰ | کد خبر: CP- ۱۷۳۲۶ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
نظرسنجی جدید مؤسسه یوگاو (YouGov) دیدگاه ساکنان شهرهای اروپایی درباره طرح ممنوعیت فروش خودروهای موتور احتراق داخلی از سال 2030 را جویا شد.

به گزارش خودروپرس، اکثریت ساکنان شهرهای اروپا از طرح ممنوعیت فروش خودروهای موتور احتراقی از سال 2030 حمایت می کنند.

طبق نظرسنجی مؤسسه یوگاو (YouGov) که به نمایندگی از فعالان محیط زیست انجام شد، 63 درصد اروپایی ها از این ایده که پس از سال 2030 فقط اتومبیل های بدون آلایندگی در اروپا به فروش برسد، حمایت می کنند.

این نظرسنجی آنلاین ماه گذشته بر روی حدود 10 هزار نفر در 15 شهر از جمله لندن، ورشو و بوداپست صورت گرفت.

به طور متوسط 29 درصد مخالف ایده پایان فروش خودروهای بنزینی و دیزلی بودند در حالی که 8 درصد گفتند که اطلاعی از این موضوع ندارند.

در همه شهرهای تحت نظرسنجی، اکثر پاسخ دهندگان (از 51 درصد در آنتورپ و برلین گرفته تا 77 درصد در رم) از این ممنوعیت حمایت کردند.

گروه کمپین حمل و نقل و محیط زیست (T&E) مستقر در بروکسل که این نظرسنجی را سفارش داده بود از کمیسیون اروپا خواست تا در پیشنهادات سیاست های آب و هوایی که قرار است ماه ژوئن ارائه شود تاریخی را برای پایان فروش خودروهای احتراقی در سراسر اتحادیه اروپا بگنجاند.

جولیا پولیسکانووا، مدیر ارشد وسایل نقلیه T&E گفت: "ساکنان شهرها بیشتر در معرض سطوح سمی آلودگی هوا هستند و آنها نمی خواهند موتورهای احتراق داخلی بیش از مدت زمان لازم به فروش برسد."

کمیسیون اروپا در ماه سپتامبر اعلام کرد برای دستیابی به هدف کاهش تولید گازهای گلخانه ای در سال 2030 بررسی خواهد کرد که در چه زمانی باید از ورود موتورهای احتارق داخلی به بازار جلوگیری کند.

براساس این گزارش فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی در اتحادیه اروپا طی سال 2020 با افزایش تقریباً سه برابری به بیش از یک میلیون دستگاه یا بیش از 10 درصد مجموع فروش رسید.

اتریش، دانمارک، هلند و شش کشور دیگر ماه گذشته از کمیسیون اروپا خاستند تا تاریخ پایان فروش خودروهای احتراقی در سراسر اروپا را تعیین کند.

یک دیپلمات اتحادیه اروپا در یکی از این کشورها گفت: "این تاریخ باید با هدف کربن خنثی در سال 2050 مطابقات داشته باشد. اگر طول عمر خودروها را در نظر بگیرید پس باید در سال 2030 ورود اتومبیل های جدید (موتور احتراقی) به بازار را متوقف کنید."

انگلیس که دیگر عضوی از اتحادیه اروپا نیست قصد دارد فروش خودروها و ون های جدید بنزینی و دیزلی را از سال 2030 ممنوع کند.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

چند درصد اروپایی ها موافق حذف خودروهای بنزینی هستند؟

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است