Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
در سال ۲۰۲۰؛

رکورد جهانی فروش خودروهای برقی در نروژ شکسته شد

شنبه | ۱۴۰۰/۰۱/۰۷ - ۱۳:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۷۲۴۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
خودروهای تمام برقی سال گذشته بیش از 54 درصد فروش همه خودروهای جدید در نروژ را به خود اختصاص دادند که از ثبت یک رکورد جهانی حکایت داشت.

به گزارش خودروپرس، آمارهای جدید نشان می دهد فروش خودروهای برقی در نروژ سال گذشته از فروش محصولات بنزینی، دیزلی و هیبریدی پیشی گرفت.

فدراسیون جاده های نروژ (OFV) در گزارشی اعلام کرد سهم بازاری خودروهای تمام برقی در سال 2020 حدود 54/3 درصد از کل فروش خودروهای جدید بود که از ثبت یک رکورد جهانی حکایت داشت.

این در حالی است که خودروهای تمام الکتریکی در سال 2019 حدود 42/2 درصد از فروش همه خودروهای جدید در این کشور را به خود اختصاص داده بودند و یک دهه پیش نیز سهم بازاری این خوروها فقط 1 درصد بود.

نروژ به عنوان نخستین کشوری که در تلاش است تا سال 2025 به فروش خودروهای بنزینی و دیزلی خاتمه دهد محصولات تمام الکتریکی را از مالیات های اعمال شده بر روی محصولات متکی به سوخت های فسیلی معاف کرده است.

این سیاست، بازار خودرو نروژ را به یک لابراتوار برای خودروسازانی که در مسیر رسیدن به آینده ای بدون موتورهای احتراق داخلی هستند تبدیل کرده است.

براساس این گزارش در سال 2020 برای نخستین بار فروش خودروهای تمام برقی از مجموع فروش مدل های حاوی موتورهای احتراق داخلی سبقت گرفت.

در ماه های پایانی این سال فروش خودروهای تمام برقی در نروژ شتاب بیشتری به خود گرفت و در ماه دسامبر با سهم 66/7 درصد از بازار خودرو به بالاترین سهم سالیانه رسید.

در سال گذشته برند آئودی فولکس واگن با محصول برقی ای ترون پرفروش ترین خودروساز در نروژ لقب گرفت و جای مدل 3 تسلا را گرفت.

به گفته تحلیل گران صنعتی و توزیع کنندگان خودرو، پیش بینی می شود رشد فروش خودروهای برقی نروژ در سال 2021 نیز با عرضه مدل های بیشتر به بازار ادامه یابد.

تسلا مدل Y احتمالاً امسال در کنار نخستین شاسی بلندهای برقی فورد، ب ام و و فولکس واگن وارد بازار خودرو نروژ خواهد شد.

گفتنی است فروش خودروهای جدید در نروژ سال گذشته مجموعاً 141 هزار و 412 دستگاه بود که از این میان 76 هزار و 789 دستگاه تمام برقی بودند.

برندهای مرسدس بنز، کیا، پژو، اپل، سیتروئن، دی اس و اسمارت پیش بینی می کنند حدود 70 درصد فروش آنها در نروژ طی سال 2021 تمام برقی باشد.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رکورد جهانی فروش خودروهای برقی در نروژ شکسته شد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است