Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
نتایج نظرسنجی در انگلیس؛

۹۵ درصد مردم «BMW» را اشتباه تلفظ می کنند!

سه شنبه | ۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۵:۳۰ | کد خبر: CP- ۱۷۰۰۶ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
تلفظ نام برندهای خودرو برای بسیاری از افراد دشوار است به ویژه زمانی که این برندها آلمانی یا فرانسوی باشند.

به گزارش خودروپرس، تلفظ نام برندهای خودرو برای بسیاری از افراد دشوار است به ویژه زمانی که این برندها آلمانی یا فرانسوی باشند.

اما آیا تلفظ لغت ساده ای چون «BMW» هم ممکن است افراد را به اشتباه بیاندازد؟ شاید جای تعجب باشد که چطور فردی می تواند این سه حرف را به اشتباه بیان کند اما این امر شدنی است.

طبق مطالعه ای که اخیراً توسط شرکت لیزینگ خودرو «Select Car Leasing» در انگلیس انجام شد، حدود 95 درصد مردم نام این برند خودروسازی آلمانی را به اشتباه تلفظ می کنند.

از آنجا که BMW فقط یک کلمه سه حرفی است، اکثراً تمایل دارند آن را در ورژن زبان انگلیسی یعنی به صورت «بی ام دبلیو» تلفظ کنند.

اما به عنوان یک برند آلمانی، تلفظ انگلیسی برای نام این برند معتبر نیست و در واقع تلفظ کاملاً صحیح و معتبر آن «بی ام و» خواهد بود.

این نظرسنجی بر روی هزار راننده در انگلیس انجام و از هر یک خواسته شد تا نام ده برند خودرویی را تلفظ کند. اما هیچکس نتوانست نام هر ده برند را به طور صحیح بیان کند!

به علاوه این مطالعه نشان داد که فقط شش درصد از مردم می توانند لفظ «هیوندای» (Hyundai) را به طور صحیح ادا کنند. تلفظ صحیح این نام «هون – دای» (Hun-day) است.

اشتباهات رایج دیگری نیز در تلفظ نام های پورشه (Porsche) و اشکودا (Skoda) رخ داد.

در مورد فولکس واگن (Volkswagen) اغلب تمایل دارند به نسخه معمول انگلیسی پایبند باشند و در ابتدا صدای «وی» (V) را بیان کنند درحالی که در زبان آلمانی، ادای این حرف به صورت «اف» (F) خواهد بود.

تلفظ اشتباه نام برندهای خودرو به دلیل عدم آگاهی افراد اتفاق می افتد و به گفته مارک تونگو، مدیر لیزینگ مذکور به رغم پیشرفت های عصر دیجیتال، هنوز خیلی ها نمی توانند نام یک برند را به طور صحیح تلفظ کنند.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

۹۵ درصد مردم «BMW» را اشتباه تلفظ می کنند!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است