Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
برخلاف سایر خودروسازان؛

معضل تراشه تأثیری روی بزرگ ترین خودروساز دنیا ندارد!

سه شنبه | ۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۳:۱۵ | کد خبر: CP- ۱۷۰۰۵ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
در حالی که اکثر خودروسازان بزرگ دنیا با معضل جهانی کمبود تراشه های خودرو دست به گریبان هستند، تویوتا مشکلی از این ناحیه احساس نمی کند.

به گزارش خودروپرس، تویوتا بزرگ ترین خودروساز دنیا مشکلی از بابت کمبود تراشه های خودرو ندارد.

در حالی که اکثر خودروسازان بزرگ با معضل جهانی کمبود تراشه های نیمه هادی خودرو دست به گریبان هستند، تویوتا اخیراً اعلام کرد انتظار ندارد کمبود قطعات نیمه هادی تولید آن را تحت تأثیر قرار دهد.

«کنتا کان» مدیر مالی تویوتا اعلام کرد در راستای طرح های استمرار و پیوستگی کسب و کار، تویوتا برای چهار تا شش ماه ذخایر لازم برای قطعات مختلف را تأمین کرده است.

به علاوه با رشد سود عملیاتی تویوتا این شرکت پیش بینی خود از کسب درآمد را به مقدار بیش از 50 درصد ارتقاء بخشیده است.

این در شرایطی است که کمبود تراشه به معضلی جدی برای صنعت جهانی خودرو تبدیل شده است به گونه ای که امسال تولید جهانی خودرو ممکن است بر اثر اخلال در زنجیره عرضه تراشه تا 3 میلیون خودرو معادل 3 تا 5 درصد از کل تولید کاهش یابد.

بروز این مشکل در نتیجه ی محاسبات اشتباه تقاضا و مسائل عمیق و سیستمی در زنجیره عرضه است و به نظر نمی رسد که این معضل به این زودی ها فروکش کند.

گفتنی است سازندگان تراشه در آسیا که جزو بزرگ ترین تولیدکنندگان این محصولات در جهان به شمار می روند از جمله شرکت TSMC تایوان نیز اخیراً به تکاپو افتاده اند تا با افزایش ظرفیت تولید این معضل جهانی خودروسازان را برطرف کنند.

مؤسسه تحقیقاتی «IHS Markit» به تازگی هشدار داد که اختلال جهانی در عرضه تراشه های خودرو تا فصل سوم سال 2021 - حول و حوش تابستان آینده - ادامه خواهد داشت.

تراشه های نیمه هادی به یکی از اجزای اصلی و ضروری فرآیند تولید خودرو تبدیل شده اند به ویژه در برهه ای که تولید خودرو بیش از پیش به سمت پیچیدگی، اتوماسیون و برقی شدن می رود.

این تراشه ها در سیستم های مسیریابی، بلوتوث و تشخیص تصادف به کار می روند و طبق گزارشی از مؤسسه «Deloitte» حدود 40 درصد هزینه های یک خودرو جدید را شامل می شوند.

منبع: بلومبرگ

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

معضل تراشه تأثیری روی بزرگ ترین خودروساز دنیا ندارد!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است