Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

چین از آمریکا در فناوری اتومبیل های خودران سبقت می گیرد

پنج شنبه | ۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۱۴:۰۳ | کد خبر: CP- ۱۴۱۴۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
چین قصد دارد در راستای طرح چشم انداز «Made in China 2025» به رهبر جهانی در زمینه اتومبیل های خودران تبدیل شود.
به گزارش کارپرس،باوجود پیش بینی های گذشته در خصوص رشد بازار اتومبیل های خودران در آمریکا این بازار همچنان یک رکود عمیق را تجربه می کند.

به گزارش فایننشال تایمز در سال 2015 کارشناسان پیش بینی کرده بودند که سه سال بعد (در سال 2018) شهرهای آمریکا مملو از اتومبیل های خودران خواهند بود اما اکنون در سال 2020 هستیم و این خودروها به ندرت در آمریکا ظاهر شده اند. این در حالی است که کشورهای دیگر به ویژه چین قصد دارند تا در این بازار پیشتازی کنند.

به گفته کارشناسان، حتی تولیدکنندگان نیز نگاهی بسیار محتاطانه نسبت به آمریکا دارند در حالی که در برخی از شهرهای چین 20 درصد از خودروهای در حال تردد در خیابان ها خودران هستند.

البته جایگاه این دو کشور نسبت به یکدیگر در رابطه با توسعه فناوری خودران کاملاً روشن نیست و ارزیابی اخیر روزنامه مورنینگ پست چین نشان داد که شرکت های آمریکایی از لحاظ مقدار متوسط مایل های پیموده شده بدون دخالت انسان پیشتاز هستند: 11 هزار مایل برای شرکت آمریکایی Waymo در مقایسه با 1022 مایل برای شرکت Pony.ai چین.

با این حال به نظر می رسد چین مترصد است با پشتیبانی قوی دولت مرکزی بر این صنعت سلطه یابد.

به عقیده تحلیل گران، چین قصد دارد در راستای طرح چشم انداز «Made in China 2025» به رهبر جهانی در زمینه اتومبیل های خودران تبدیل شود.

برای دستیابی به این منظور، دولت چین هدف گذاری کرده که 10 درصد کل خودروهای به فروش رفته در این کشور تا سال 2030 به طور کامل خودران باشند، چیزی در حدود 3-4 میلیون خودرو.

اما رشد صنعت خودران در آمریکا کندتر از رقیب خود بوده است که تحلیل گران دلایل متعددی را برای این موضوع ذکر می کنند.

یکی از دلایل به ساختارهای دولتی و پشتیبانی دولت برمی گردد. موانع قانونی موجود در ایالت های آمریکا از رشد این صنعت جلوگیری کرده است.

مانور زیاد رسانه ها بر روی مرگ و میرهای ناشی از تصادفات با اتومبیل های خودران نیز از دیگر عوامل بازدارنده این صنعت در آمریکا شمرده می شود.

به علاوه از اتومبیل های خودران انتظار می رود تا همه تصادفات ترافیکی را به صفر برسانند در حالی که حیات تعدادی از شرکت های آمریکایی از جمله شرکت های حقوقی، بیمه و تعمیر و نگهداری ماشین به تصادفات رانندگی و درآمدهای ناشی از آن بستگی دارد. در نتیجه این شرکت ها در برابر توسعه اتومبیل های خودران مقاومت می کنند.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

چین از آمریکا در فناوری اتومبیل های خودران سبقت می گیرد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است