گفتنی است میزان فروش خودرو در بازار چین در سال گذشته، به ۲۸ میلیون خودرو رسید.
دفتر مبارزه با انحصارطلبی اداره نظارت بر بازار چین اعلام کرد که بین سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ میلادی این خودروساز ژاپنی در استان ساحلی جیانگسو، یک قیمت حداقل برای فروش و فروش مجدد خودروهای خود، تعیین میکرده که این نحوه تعیین قیمت، استقلال تاجران در قیمتگذاری را مختل کرده و به حقوق مصرفکننده لطمه زده است.
همچنین در این بازه زمانی، استراتژی فروش لکسوس هم از قبل تعیین شده بوده است و از مشتریان درخواست میشد در ازای دریافت تخفیف، لوازم تزئینی خودرو را با قیمتی ثابت خریداری کنند.
سخنگوی تویوتا با تأیید این جریمه اعلام کرد که به این تصمیمگیری احترام میگذارد.
فروش خودرو در چین رو به کاهش است اما فروش لکسوس در این بازار افزایش داشته و در ۱۱ ماه ابتدایی امسال با ۲۱ درصد جهش به ۱۸۰۲۰۰ خودرو رسیده است.
منبع: خبرگزاری مهر
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان