شرکت خودروسازی بیامو اعلام کرد که برند بیامو ۲.۱ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۲ تحویل داد که ۵.۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت اما همچنان جایگاه اول خود را در بخش پریمیوم جهانی حفظ کرد.
فولکس واگن هشدار داد که کمبود مداوم تراشه به این معنی است که سال ۲۰۲۳ همچنان بیثبات و چالشبرانگیز خواهد بود اما انتظار دارد عرضهها بهبود یابد زیرا گزارش کاهش ۶.۸ درصدی فروش این برند به ۴.۵۶ میلیون در سال ۲۰۲۲ را نشان داد.
زمان انتظار برای برخی از مدلهای تسلا در چین پس از تخفیفهای خودروسازان افزایش مییابد. خریداران مالی تسلا در چین مدت بیشتری منتظر نسخههای خاصی از خودروی مدل Y هستند که نشان میدهد تصمیم سازنده خودروهای الکتریکی برای کاهش قیمتها باعث افزایش تقاضا در دومین بازار بزرگ آن میشود.
در نمایشگاه سیایاس ۲۰۲۳ توجه به فناوری متاورس افزایش یافته است. به عنوان مثال، راننده یک وسیله نقلیه خودران از این فناوری برای تماشای فیلم استفاده میکند.
شرکت ولوو کارز در سوئد اعلام کرد فروش خودروهای این شرکت در ماه دسامبر افزایش یافته است اما به دلیل محدودیت کرونایی در چین، کمبود قطعات و سایر مشکلات زنجیره تامین، برای کل سال کاهش یافته است.
شرکت خودروسازی بیامو در نمایشگاه CES امسال از مفهوم قریبالوقوع i Vision Dee خود رونمایی کرد که یک خودروی مفهومی چشمنواز است که میتواند ظرف چند ثانیه رنگ خود را به ۳۲ رنگ متفاوت تغییر دهد.