شنبه 93/09/29 |
ساعت: 11:52 |
کد خبر: 6982 |
سرویس: ویژه کارپرس | ©
وزیر صنعت در جلسه ی شورای سیاست گذاری صنعت خودرو تصرح کرد: افزایش خودروسازان با تیراژ کم و پایین، کشور را به سمت خودروسازشدن سوق نخواهد داد.
- اولین نگارش در جمعه, 28 آذر 1393 20:10
- نگارش یافته توسط خوش چهره
به گزارش کارپرس به نقل از شانا، در بیست و سومین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو که با حضور وزیرصنعت، معدن و تجارت و اعضای شورا تشکیل شد، شرکت کنندگان در مصوبه ای تصویب کردند که با هماهنگی وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست و بر اساس برنامه توزیع سوخت مناسب و ایجاد زیرساختهای مورد نیاز برنامه زمانبندی طرح نصب فیلتر دوده DPF روی خودروهای دیزلی تهیه و به دولت ارائه شود.
ساسان قربانی سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو گفت : در این نشست همچنین در باره بحث افزایش سهم ساخت داخل خودرو در کشور با توجه به دیدگاههای ارائه شده، لزوم هماهنگی و همکاری تنگاتنگ خودروسازان و قطعه سازان مورد تاکید قرار گرفت .
قربانی افزود : با توجه به سرمایه گذاریهای صورت گرفته، چه در زمینه قطعه سازی و چه در زمینه خودرو، باید به شکلی برنامه ریزی کرد که با تولید پلتفرم داخلی و محدودیت در تعداد خودرو و خودروساز به دلیل توجه به تیراژ اقتصادی ، توان ساخت داخل را افزایش داد.
به گفته سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت در این نشست تاکید کرد: مواردی همچون طراحی و مهندسی و صادرات باید در برنامه همه خودروسازان و قطعه سازان قرار داشته باشد.
وی تصریح کرد: در این جلسه محمدرضا نعمت زاده با اشاره به تجربه های کشورهای صاحب صنعت خودرو ، تعداد زیاد خودروسازان در کشور به صلاح نبوده و باید برای اقتصادی کردن تولیدات این صنعت به سمت ادغام و مشارکت حرکت کنیم و به این معنا که افزایش خودروسازان با تیراژ کم و پایین ،کشور را به سمت خودروسازشدن سوق نخواهد داد.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت با تاکید بر اصلاح وضع موجود گفت : به هیچ وجه صلاح نیست از صفر شروع کنیم بلکه باید با جبران کاستیها براساس اهداف تعیین شده و برنامه اجرایی حرکت کنیم.
نعمت زاده افزود: مشارکتهای بین المللی و صادرات یک ضرورت است و مشارکتهای تکنولوژیک با خارجیها به شرط توسعه صادرات به نفع صنعت خودرو ایران است.
ساسان قربانی سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو گفت : در این نشست همچنین در باره بحث افزایش سهم ساخت داخل خودرو در کشور با توجه به دیدگاههای ارائه شده، لزوم هماهنگی و همکاری تنگاتنگ خودروسازان و قطعه سازان مورد تاکید قرار گرفت .
قربانی افزود : با توجه به سرمایه گذاریهای صورت گرفته، چه در زمینه قطعه سازی و چه در زمینه خودرو، باید به شکلی برنامه ریزی کرد که با تولید پلتفرم داخلی و محدودیت در تعداد خودرو و خودروساز به دلیل توجه به تیراژ اقتصادی ، توان ساخت داخل را افزایش داد.
به گفته سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت در این نشست تاکید کرد: مواردی همچون طراحی و مهندسی و صادرات باید در برنامه همه خودروسازان و قطعه سازان قرار داشته باشد.
وی تصریح کرد: در این جلسه محمدرضا نعمت زاده با اشاره به تجربه های کشورهای صاحب صنعت خودرو ، تعداد زیاد خودروسازان در کشور به صلاح نبوده و باید برای اقتصادی کردن تولیدات این صنعت به سمت ادغام و مشارکت حرکت کنیم و به این معنا که افزایش خودروسازان با تیراژ کم و پایین ،کشور را به سمت خودروسازشدن سوق نخواهد داد.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت با تاکید بر اصلاح وضع موجود گفت : به هیچ وجه صلاح نیست از صفر شروع کنیم بلکه باید با جبران کاستیها براساس اهداف تعیین شده و برنامه اجرایی حرکت کنیم.
نعمت زاده افزود: مشارکتهای بین المللی و صادرات یک ضرورت است و مشارکتهای تکنولوژیک با خارجیها به شرط توسعه صادرات به نفع صنعت خودرو ایران است.
https://goo.gl/jJ57ad
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است
مسئولیت نظرات ارسالی بر عهده ی کاربران می باشد و کار پرس نظرات حاوی تهمت، افترا یا الفاظ رکیک را منتشر نخواهد کرد.