امروز: چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 |
آخرین بروز رسانی: 30-4-1397 / 12:32:09

شنبه 93/09/29 | ساعت: 11:52 | کد خبر: 6982 | سرویس: ویژه کارپرس | ©
پست الکترونیک
چاپ

وزیر صنعت در جلسه ی شورای سیاست گذاری صنعت خودرو تصرح کرد: افزایش خودروسازان با تیراژ کم و پایین، کشور را به سمت خودروسازشدن سوق نخواهد داد.

به گزارش کارپرس به نقل از شانا، در بیست و سومین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو که با حضور وزیرصنعت، معدن و تجارت و اعضای شورا تشکیل شد، شرکت کنندگان در مصوبه ای تصویب کردند که با هماهنگی وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست و بر اساس برنامه توزیع سوخت مناسب و ایجاد زیرساختهای مورد نیاز برنامه زمانبندی طرح نصب فیلتر دوده DPF روی خودروهای دیزلی تهیه و به دولت ارائه شود.

ساسان قربانی سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو  گفت : در این نشست همچنین در باره بحث افزایش سهم ساخت داخل خودرو در کشور با توجه به دیدگاههای ارائه شده، لزوم هماهنگی و همکاری تنگاتنگ خودروسازان و قطعه سازان مورد تاکید قرار گرفت .

قربانی افزود : با توجه به  سرمایه گذاریهای صورت گرفته،  چه در زمینه قطعه سازی و چه در زمینه خودرو، باید به شکلی برنامه ریزی کرد  که با تولید پلتفرم داخلی و محدودیت در تعداد خودرو و خودروساز به دلیل توجه به تیراژ اقتصادی ، توان ساخت داخل را افزایش داد.

به گفته سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو  ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت در این نشست تاکید کرد: مواردی همچون طراحی و مهندسی و صادرات باید در برنامه همه خودروسازان و قطعه سازان قرار داشته باشد.

وی تصریح کرد:  در این جلسه محمدرضا نعمت زاده با اشاره به تجربه های کشورهای صاحب صنعت خودرو ، تعداد زیاد خودروسازان در کشور به صلاح نبوده و  باید برای اقتصادی کردن تولیدات این صنعت به سمت ادغام و مشارکت حرکت کنیم و به  این معنا که افزایش خودروسازان با تیراژ کم و پایین ،کشور را به سمت خودروسازشدن سوق نخواهد داد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با تاکید بر اصلاح وضع موجود گفت :  به هیچ وجه صلاح نیست از صفر شروع کنیم بلکه باید با جبران کاستیها براساس اهداف تعیین شده و برنامه اجرایی حرکت کنیم.

 نعمت زاده افزود:  مشارکتهای بین المللی و صادرات یک ضرورت است و مشارکتهای تکنولوژیک با خارجیها به شرط توسعه صادرات به نفع  صنعت خودرو ایران است.
https://goo.gl/jJ57ad


----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است

اعلام دیدگاه در مورد این خبر

تنها نظراتی که با حروف فارسی نوشته می شوند قابلیت انتشار خواهند داشت.
مسئولیت نظرات ارسالی بر عهده ی کاربران می باشد و کار پرس نظرات حاوی تهمت، افترا یا الفاظ رکیک را منتشر نخواهد کرد.


کد امنیتی
تازه سازی