Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
نیم نگاه؛

افت تقاضا قیمت خودرو را کاهش می دهد؟!

سه شنبه | ۱۳۹۷/۱۱/۱۶ - ۰۸:۵۷ | کد خبر: CP- ۹۷۶۶ | سرویس: قیمت خودرو
کارپرس:
نگرانی نسبت به آغاز دور جدید تحریم ها در سال جاری شرایط ویژه ای را در اقتصاد رقم زد به گونه‌ای که آثار تحریم در اقتصاد کشور پیش خور شد و شاهد افزایش قیمت طلا و ارز بودیم که سایر بازارها از جمله بازار خودرو را تحت تاثیر خود قرار داد.
به گزارش کارپرس، در واقع خروج آمریکا از برجام و انتظار آغاز دور جدید تحریم ها در کنار تصمیمات و سیاست های داخلی اتفاقاتی را رقم زد که موجب شد تامین قطعات و واردات خودرو با موانعی رو به رو شود که در نهایت رشد قیمت ها و نارضایتی خریداران خودرو را در پی داشت و موجب شد بسیاری از خریداران در بازار خودرو منتظر کاهش قیمت ها باشند و برای خرید خودرو دست نگه دارند.

اگر چه با گذشت سه ماه از آغاز تحریم های جدید شاهد ثبات نرخ ارز در کانال 11 هزار تومان هستیم، اما تاثیر روانی افزایش نرخ ارز موجب شد که بازار خودرو با افت تقاضا روبه رو شود .

اما طبق روال سال های گذشته، با نزدیکتر شدن به ماه های پایانی سال و روند همیشگی افزایش نرخ ارز و سکه با توجه به افزایش تقاضا، مردم نیم نگاهی نیز به بازار خودرو دارند و به نظر می رسد افزایش قیمت ها در بازار شب عید سال جاری همانند سال های پیش برقرار باشد و حتی اگر خودروسازها به صورت دستوری قیمت قبلی و به کام دلالان بازار، خودرو را به مشتریان نهایی تحویل دهند باز هم شاهد رشد قیمت ها در بازار خودرو خواهیم بود.

به عبارت دیگر بازار خودرو طی روزهای گذشته پس از ابلاغ ممنوعیت افزایش قیمت ها، باز هم تصاعدی بود و رشد محسوسی را تجربه کرده است که دلیل این امر را می توان نزدیک شدن به شب عید و افزایش تقاضا دانست.

به نظر می رسد سرمایه ها به تدریج وارد بازار خودرو شود و قیمت ها را تحت تاثیر قرار دهد. مسلم این است که شرایط اقتصاد کشور، تاثیر تحریم ها، رشد سه برابری نرخ ارز و ممنوعیت های صورت گرفته در زمینه واردات، شرایط را به گونه ای رقم زده که افزایش قیمت خودرو اجتناب ناپذیر است و به نظر می رسد که متقاضیان بازار بهتر است زودتر برای تامین نیاز خود دست به کار شوند.



منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

افت تقاضا قیمت خودرو را کاهش می دهد؟!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است