Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

قیمت های جدید خودرو بازار را راکد کرد

جمعه | ۱۳۹۷/۱۰/۲۸ - ۱۵:۳۸ | کد خبر: CP- ۹۵۰۳ | سرویس: قیمت خودرو
کارپرس:
اعلام قیمت‌های جدید محصولات پرتیراژ خودروسازان هم نتوانست طی هفته‌جاری بازار را از رکود و خاموشی نجات دهد. هر چند برخی از دست اندرکاران بازار تاکید می‌کردند که با تعیین تکلیف محصولات کمتر از ۴۵ میلیون تومان، بازار خودرو نیز تحرکی از خود نشان خواهد داد اما طی هفته جاری بازار خودرو بدون تاثیر پذیری از این اتفاق به روند ملال آور خود ادامه داد.
به گزارش کارپرس، در این بین برخی از دست اندرکاران بازار خودرو معتقدند که هنوز زود است تا تاثیر نحوه قیمت‌گذاری جدید در بازار مشاهده شود چرا که شوک آزاد‌سازی قیمت‌ها که مرتبا از سوی مسوولان صنعتی کشورمورد تکذیب قرار می‌گرفت پابرجاست. در این زمینه سعید موتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو تهران به «دنیای‌اقتصاد» می‌گوید که حداقل یک زمان ۲ تا ۳ هفته‌ای نیاز است تا تاثیر قیمت‌های جدید در بازار احساس شود. این مقام صنفی تاکید کرد: البته تاثیر‌گذاری قیمت‌ها مشروط به عرضه خودرو از سوی شرکت‌های تولید‌کننده به بازار است. زیرا تا زمانی که عرضه‌ای به بازار صورت نگیرد، اعلام قیمت‌های جدید نمی‌تواند تاثیری روی وضعیت بازار داشته باشد.

اما از دیگر عواملی که این روزها رکود بازار را تشدید کرده است، خروج دلالان و واسطه‌گران از این بازار است. با توجه به شرایط حاکم بر بازار و همچنین اعلام قیمت‌های جدید دیگر بازار خودرو برای سرمایه‌های سرگردان چندان جذابیت ندارد. سرمایه‌های سرگردان که پیش از این به دنبال استفاده و کسب سود از فاصله قیمتی بازار و کارخانه بودند در شرایط فعلی که این امکان برای آنها وجود ندارد به تدریج راه خروج از بازار را در پیش گرفته‌اند. در این زمینه دست اندرکاران زنجیره خودروسازی کشور هم تاکید می‌کردند که با آزاد‌سازی یا افزایش قیمت‌ها راه برای ورود دلالان به این بازار بسته خواهد شد و آنها دیگر انگیزه‌ای برای حضور نخواهند داشت.

اما بازار خودروهای وارداتی نیز با توجه به ممنوعیت ورود خودرو به کشور در همان مسیری است که بازار داخلی‌ها حرکت می‌کند. هر چند خبر ترخیص ۱۳ هزار خودروی معطل مانده در گمرک تا حدودی شیب قیمتی را در این بازار نزولی کرد، اما همین اتفاق هم اکنون سبب شده تا رکود در بازار تشدید شود و معدود خریداران هم منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها شوند و از ورود به بازار در شرایط فعلی منصرف شده‌اند. در این زمینه یک دست اندرکار بازار محصولات وارداتی عنوان می‌کند که با توجه به ثبات نسبی بازار ارز، این خریدار است که تا حدودی قیمت‌ها را تعیین می‌کند.

افت قیمت ۲۰۰۸ و سراتو

حال به بازار خودرو برویم و ببینیم قیمت‌ها چه تغییراتی داشته‌اند. طبق اظهارات فعالان بازار، پراید ۱۱۱ در حال‌حاضر، بدون تغییر و با همان قیمت ۳۸ میلیون تومان در بازار موجود است. این در شرایطی است که دیگر محصول خانواده پراید یعنی مدل ۱۳۱، با رشد کم ۲۰۰ هزار تومانی ۳۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار قیمت خورد. از بازار تیبای صندوق‌دار و تیبا ۲ هم خبر می‌رسد این خودروها به ترتیب با قیمت ۴۱ و ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سوی فروشندگان عرضه می‌شود. ساینا نیز در هفته‌ای که گذشت یک میلیون تومان افت قیمت را تجربه کرد و به قیمت ۴۶ میلیون تومان رسید.

در خانواده پژو، مدل ۲۰۷ اتومات در حال‌حاضر با کاهش ۳ میلیون تومانی به قیمت ۱۰۹ میلیون تومان در بازار رسیده است. همین خودرو با گیربکس معمولی با قیمت ۹۰ میلیون تومان در اختیار خریداران قرار دارد. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۵ طی هفته‌ای که گذشت با کاهش نسبی قیمت مواجه بودند. پژو ۲۰۶ تیپ ۲، افت یک میلیون تومانی و تیپ ۵ این خودرو افت ۵۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است و به ترتیب با قیمت‌های ۶۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۷۱ میلیون تومان موجود است. مدل صندوق‌دار این خودرو نیز در بازار، ۷۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد. پژو ۴۰۵ هم که در دو مدل GLX و SLX در بازار حضور دارد به ترتیب ۵۵ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۵۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قابل خریداری است. حال به سراغ محصولات رنو در بازار می‌رویم. ساندرو استپ‌وی اتومات که در میان محصولات رنو پر طرفدار است، به نسبت به هفته گذشته تغییری نکرده است و در حال حاضر با قیمت ۱۲۹ میلیون تومان از سوی فروشندگان در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. با این حال ساندرو استپ وی همچنان گران‌ترین محصول تولید داخل خانواده رنو محسوب می‌شود.

بعد از آن ساندرو اتومات با قیمت ۱۱۷ میلیون در بازار موجود است. ساندرو اتومات بعد از مدل استپ‌وی این خودرو در جایگاه دوم به لحاظ قیمتی قرار دارد. ساندرو استپ وی و ساندرو با گیربکس معمولی، در حال حاضر با قیمت ۱۰۸ و ۱۰۱ میلیون تومان قابل خریداری هستند. تندر اتومات این هفته افت ۳ میلیون تومانی را تجربه کرد و در حال حاضر با قیمت ۱۱۱ میلیون تومان در بازار موجود است. تندر E۲ در حال‌حاضر ۸۴ میلیون تومان قیمت دارد که به نسبت هفته گذشته افت ۳ میلیون تومانی را تجربه کرده است. پارس‌تندر نیز در حال حاضر با قیمت ۸۸ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

سمند EF۷طی هفته‌ای که گذشت، افت ۵۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده و از قیمت ۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، به ۶۱ میلیون تومان رسیده است. در بین محصولات مونتاژی دو خودروساز بزرگ کشور یعنی کیا سراتو و پژو ۲۰۰۸، سراتو در حال حاضر با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان در بازار موجود است. این خودرو به نسبت هفته گذشته، افت ۳ میلیون تومانی را به خود دیده است. قیمت پژو ۲۰۰۸ همچنان در سراشیبی قرار دارد. این خودروی مونتاژِی ایران خودرو به نسبت هفته گذشته ۵میلیون دیگر از قیمت خود را از دست داد و در حال حاضر با قیمت ۲۲۵ میلیون تومان از سوی فروشندگان عرضه می‌شود.

بازار منتظر ترخیص خودروهای گمرکی

سری هم به بازار خودروهای وارداتی بزنیم؛ طی هفته گذشته قیمت بیشتر وارداتی‌ها در بازار یا بدون تغییر باقی ماند یا تغییر اندکی به خود دید. این تغییرات قیمتی همان طور که اشاره شد ناشی از روند ثابت نرخ ارز و همچنین انتشار خبر ترخیص ۱۳ هزارخودروی معطل مانده در گمرک بود. با این شرایط سوناتا هیبرید بدون تغییر قیمتی، ۵۷۰ میلیون تومان از سوی فروشندگان عرضه شده است. در شرایطی که سوناتا هیبرید بدون تغییر بود، سانتافه کاهش ۱۰ میلیون تومانی را تجربه کرده و طی هفته‌ای که گذشت، ۵۳۰ میلیون تومان در بازار قیمت خورد. توسان هم مانند سانتافه افت ۱۰ میلیونی را تجربه کرد و با قیمت ۴۸۰میلیون تومان در بازار موجود است. النترا نیز در مسیر کاهشی قرار گرفت و در حال حاضر با قیمت ۳۴۰ میلیون تومان در بازار موجود است که این قیمت نشان‌دهنده افت ۵ میلیون تومانی به نسبت هفته گذشته است. در خانواده کیا هم سورنتو به نسبت هفته گذشته تغییر قیمتی نداشته است. این خودرو در حال حاضر با قیمت ۶۱۰ میلیون تومان در دسترس خریداران قرار دارد. فروشندگان، اسپورتیج را به قیمت هفته گذشته و با قیمت ۵۰۰ میلیون تومان عرضه کرده‌اند.

سراتو بدون تغییر در حال حاضر با قیمت ۳۷۰ میلیون تومان داد و ستد می‌شود. اپتیما هم‌اکنون ۵۴۵ میلیون تومان از سوی فروشندگان قیمت خورده است. تویوتا RAV۴ نیز ۶۸۵ میلیون تومان در بازار قیمت دارد. لکسوس NXافت ۲۰ میلیونی را تجربه کرد. این خودرو در حال حاضر یک میلیارد تومان قابل خریداری است. میتسوبیشی ASX و تالیسمان راه RAV۴ را طی کرده و بدون تغییر قیمت این هفته را سپری کرده‌اند. میتسوبیشی ASX  هم با قیمت ۴۲۰ میلیون تومان دادوستد می‌شود. تالیسمان با قیمت ۶۰۵ میلیون تومان قابل خریداری است و نیسان جوک نیز در این هفته ۵ میلیون تومان از قیمت خود را از دست داد و در حال حاضر با قیمت ۳۳۰ میلیون تومان در بازار موجود است.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

قیمت های جدید خودرو بازار را راکد کرد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است