Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با عرضه محصولات انبارشده؛

قیمت برخی خودروهای وارداتی کاهش یافت

سه شنبه | ۱۳۹۷/۰۴/۲۶ - ۰۷:۵۳ | کد خبر: CP- ۷۱۸۷ | سرویس: قیمت خودرو
کارپرس:
رئیس­ اتحادیه فروشندگان خودرو از عرضه خودرو‌های وارداتی انبار شده به بازار و کاهش قیمت این کالا در بازار خبر داد.
به گزارش کارپرس، سعید موتمنی با اشاره به کاهش 100 میلیون تومانی خودروهای وارداتی افزود: عرضه خودروهای وارداتی به بازار درحالی که ورودی خودرو از گمرکات کشور انجام نمی شود نشان دهنده انبار شدن این کالاست که حالا با وجود عرضه آن خریداری وجود ندارد.

وی با اشاره به آرامش موجود در بازار خودرو گفت: هم اکنون اختلاف قیمت خودروهای داخلی زیر 30 میلیون تومان در بازار و کارخانه از 1 تا 3 میلیون تومان، خودروهای­ 30 تا 40 میلیون تومانی بین 3 تا 6 میلیون تومان، خودروی بالای 45 میلیون تومان از 5 تا 18 میلیون تومان است که این تفاوت قیمت در خودروی مونتاژی مدل 2008 تا 60 میلیون تومان است.

رئیس ­اتحادیه فروشندگان خودرو به هم خوردگی وضعیت بازار خودرو در چندهفته اخیر را به دلیل عرضه نشدن این کالا از سوی خریداران عمده دانست و ادامه داد: افزایش قیمت خودروهای وارداتی در چندهفته گذشته فروش این کالا را به صفر رساند زیرا این نوع خودروها دارای قیمت جهانی است که مصرف کننده با توجه به آن خرید خواهد کرد.

موتمنی با اشاره به ورود دستگاه های ناظر به بازار خودرو گفت: متخلفان و احتکار کنندگان خودرو با ورود بازرسان شروع به عرضه کالا در بازار کردند که این روند قیمت خودرو را کاهش داده است و این کاهش ادامه خواهد داشت.

وی تامین نیاز روزانه بازار را مانع از ایجاد اختلاف در قیمت خودرو دانست و افزود: پس از افزایش 7 تا 8 درصدی در خودروهای زیر 45 میلیون تومان باید این خودروها به قیمت کارخانه در بازار عرضه شوند اما این درحالیست که­­ همچنان تفاوت قیمت این نوع خودرو در کارخانه و بازار وجود دارد.

رئیس ­­اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به تاثیر کارتکس فروشی و انجام صلح در افزایش قیمت خودرو و ایجاد حاشیه بازار گفت: هم اکنون شرکت سایپا از این نوع عرضه خودرو جلوگیری کرده است و خودرو بصورت پلاک شده به بازار عرضه می شود درحالی که مابقی خودرو سازان همچنان بصورت کارتکسی خودرو عرضه می کنند.

موتمنی فروش عمده خودرو را شامل تخفیفهایی از سوی شرکت تولید کننده به خریدار دانست و ادامه داد: این تخفیف ها به دست مصرف کننده نمی رسد زیرا خریداران عمده خودرو باید این کالا را با قیمت مصوب به بازار عرضه کنند اما این رویه تاکنون انجام نشده است.

وی با تاکید بر ورود سازمان صنعت معدن و تجارت و سازمان حمایت به بازار خودرو و نظارت بر وضعیت آن­ گفت: درصورت تحویل به موقع خودرو و انجام پیش فروش های کوتاه مدت،​­ بازار خودرو آرامش بیشتری خواهد گرفت.

موتمنی افزود: یکی از راهکارهای ساماندهی بازار خودرو،​ ثبت اطلاعات خرید و فروش این کالا در کشور است که برای انجام این کار، سامانه ای که­ در چندسال گذشته طراحی شده­ اما هنوز بهره برداری ­نشده است با شروع فعالیت این سامانه، می توان بازار را در شرایط بهتری قرار داد.



منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

قیمت برخی خودروهای وارداتی کاهش یافت

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است