Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

اعتراض رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل به گرانی خودرو های داخلی

دوشنبه | ۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۰۹:۵۳ | کد خبر: CP- ۶۸۱۵ | سرویس: قیمت خودرو
کارپرس:
رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد با بیان اینکه واردات ماشین و قطعات آن را نمی‌توان با نوسانات دلار مقایسه کرد، گفت: اگر ما مدعی هستیم که ماشین‌های ما داخلی هستند پس انگیزه از گران شدن آن در چیست؟
به گزارش کارپرس، حمیدرضا حیدری ضمن ارزیابی بازار خودرو، اظهار کرد: نوسانات اخیری که در دلار شاهد بودیم یقینا بر افزایش قیمت خودروهای خارجی تاثیرگذار خواهد بود، زیرا در بحث افزایش قیمت دلار، خریدها به صورت ارزی انجام می‌گیرد قطعا تاثیرات خود را می‌گذارد.

 
وی ادامه داد: در حال حاضر تمام سرمایه به خودرو بازگشته است و دلیل آن این بوده که ثبت سفارش نداریم و از سوی دیگر ورود ماشین نیز بسته است، علاوه بر آن تمامی محاسبات انجام شده بر ماشین بر حسب دلار صورت می‌گیرد.
 
رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد افزود: سیاست‌ها و مدیریت‌های کلان می‌توانند مانع این آشفتگی بازار شوند و باید گفت که در حال حاضر تمام ضربه این آشفتگی به مصرف‌کننده و صنف ما که واسطه این کار است وارد می‌شود.
 
حیدری با بیان اینکه واردات ماشین و قطعات آن را نمی‌توان با نوسانات دلار مقایسه کرد، خاطرنشان کرد: ما مدعی هستیم که ماشین‌های ما داخلی هستند و ما علاوه بر آن ادعا می‌کنیم سازنده‌ایم، پس اگر این ادعا را داریم پس انگیزه از گران شدن آن در چیست؟
 
وی عنوان کرد: آیا انگیزه این گرانی سوءاستفاده از وضعیت بازار نیست؟ فکر نمی‌کنیم که خودروساز ما از این وضعیت استفاده می‌کند تا هر چه بیشتر ماشین‌های خود را گران کند؟ من دلایلی جز این موارد نمی‌بینم و دستگاه‌های نظارتی نیز هیچ پایشی در این زمینه انجام نمی‌دهند.
 
رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد تصریح کرد: در چند روز گذشته نیز شاهد آن بودیم که شورای رقابت نیز تصمیم بر آن گرفته که چند درصدی قیمت خودروهای داخلی را افزایش دهد. آیا این امر جایز است که ماشین‌ها را در بازار عرضه نکنند که قیمت‌ها بالا رود تا بتوانند به قیمت بالاتری خودرو را بفروشند؟
 
حیدری تاکید کرد: در افزایش قیمت خودرو مردم بی‌تقصیرند و اینکه یک کالا زمانی که گران می‌شود مردم به سمت آن می‌روند امری طبیعی‌ست، زیرا این سیاست اقتصاد و بازی اقتصادی است. زمانی یک کالا در بازار کم شود قطعا مردم به سمت آن سوق پیدا می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه آشفتگی که در بازار به وجود می‌آورند مردم را به سمت خرید سوق می‌دهند، بیان کرد: قطع به یقین در این امر مردم مقصر نخواهند بود، مقصر اصلی تولیدکننده‌ای بوده که کالا خود را انبوه کرده و عرضه نمی‌کند و سبب می‌شود که آن کالا به شدت گران شود.
 
رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد اضافه کرد: ما معتقدیم چرا خودورسازان ماشین‌های تولیدی خود را به صورت سبدی به نمایندگی‌ها یا عده‌ای خاص می‌دهند تا این افراد قیمت بازار را تعیین کنند؟ در حال حاضر به خودرو به دید سرمایه نگاه می‌شود تا مصرف.
 
حیدری گفت: مردم مصرف‌کننده‌اند، این سیاستگذاران‌ هستند که این خودرو و کالا را سرمایه‌ای کردند، زمانی که از دید سرمایه‌ای خارج شود مردم نیز چشم امیدی به آن نخواهند داشت، اما زمانی که خلاف آن رخ دهد این آشفتگی‌ها نیز ادامه خواهد داشت.
 
وی اظهار کرد: در حال حاضر در بازار معاملات نیز رکود وجود دارد، در این شرایط نیز شاهد افزایش قیمت خواهیم بود، بالا رفتن قیمت، ثمره عدم عرضه است.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

اعتراض رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل به گرانی خودرو های داخلی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است