Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
تماشا کنید:

رونمایی از کراس اوور برقی بنز

چهارشنبه | ۱۳۹۷/۰۶/۱۴ - ۱۱:۵۵ | کد خبر: CP- ۷۷۶۳ | سرویس: خودروهای جدید
کارپرس:
خودروی کراس‌اوور تمام برقی مرسدس بنز تحت‌ عنوان EQC معرفی و رونمایی شد که قادر است با هر بار شارژ کامل، مسافتی معادل ۳۲۰ کیلومتر را بپیماید.
به گزارش کارپرس، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دو سال پیش بود که دایملر آلمان – شرکت مادر مرسدس بنز – در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ از برنامه‌های خود برای طراحی، تولید و توسعه خودروهای تمام برقی و الکتریکی سخن گفت و عزم جدی این شرکت خودروساز خوش آوازه را به جهان نشان داد.

حالا به نظر می‌رسد که بعد از گذشت کمتر از دو سال، این خودروساز آلمانی به وعده خود وفا کرده است و نخستین کراس‌اوور تمامی برقی و الکتریکی خود را تحت‌عنوان Mercedes Benz EQC معرفی کرده است. گفته می‌شود این خودرو با هر بار شارژ کامل قادر است  مسافتی معادل ۳۲۰ کیلومتر را بپیماید. نخستین نسخه این خودرو مجهز به دو دیفرانسیل است و نام کامل تجاری آن EQC ۴۰۰ ۴Matic است.

مرسدس بنز با انتشار بیانیه‌ای رسمی در صفحه رسمی این شرکت گفته است: این خودرو از لحاظ کیفیت، امنیت و آسایش تجربه لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی برای مشتریان و علاقمندانش به ارمغان می‌آورد و یکی از پیشگام‌ترین، لوکس‌ترین و به روزترین خودروهای برقی در جهان نیز محسوب می‌شود.

نسخه نهایی این خودرو که ۶ ماه آینده به بازارهای جهانی عرضه می‌شود، مجهز به یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۸۰ کیلووات ساعت است تا بتواند با هر بار شارژ کامل، مسافتی معادل ۳۲۰ کیلومتر را بپیماید که البته این رقم با توجه به نوع و شیب جاده تغییرپذیر خواهد بود. البته این شرکت عنوان نکرده است که هر بار شارژ کامل این خودرو با استفاده از برق شهری چه مدت زمانی به‌طول می‌انجامد.

گفته می‌شود در این خودرو از جدیدترین فناوری‌های مربوط به باتری‌های لیتیوم یونی بهره گرفته شده است تا بتواند انرژی لازم برای حرکت و سرعت آن را تامین کند. مجموعا موتور الکتریکی این خودرو قدرتی معادل ۳۰۰ کیلووات (معادل ۴۰۲ اسب بخار) با نهایت گشتاور ۷۶۵ نیوتن‌متر را تولید می‌کند تا کراس‌اوور تمام الکتریکی مرسدس بنز در زمان ۴.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

از لحاظ طراحی داخلی نیز، این خودرو به دو نمایشگر ۱۰.۲ اینچی مجهز است تا راننده و سرنشینان بتوانند از امکانات سرگرمی و مورد نیاز خود نظیر ردیابی ماهواره‌ای، تماس تلفنی و سایر امکانات رفاهی و سرگرمی بهره مند شوند.

انتظار می‌رود این خودروی تمام برقی در نسخه پایه، با برچسب قیمتی حدود ۸۰ هزار دلار به بازارهای جهانی عرضه شود.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

car benz 6 14 2car benz 6 14 3car benz 6 14 4car benz 6 14 5

منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رونمایی از کراس اوور برقی بنز

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است