Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با تجهیز به ایربگ سرنشینان عقب؛

مرسدس «کلاس اس» ۲۰۲۱ فردا رونمایی می شود

سه شنبه | ۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۱:۳۵ | کد خبر: CP- ۱۵۶۷۳ | سرویس: خودروهای جدید
کارپرس:
خودرو مرسدس «کلاس اس» مدل 2021 که مجهز به جدیدترین فناوری های ایمنی از جمله ایربگ مخصوص سرنشینان صندلی عقب است فردا چهارشنبه رونمایی می شود.

به گزارش کارپرس، شرکت مرسدس بنز با پخش یک تیزر ویدئویی تأیید کرد که فردا چهارشنبه از خودرو «کلاس اس» مدل 2021 رونمایی خواهد کرد.

کلاس اس (S-Class) مدت هاست که خود را به عنوان الگویی از خودروهای لوکس در بخش سدان تثبیت کرده و از محصولات مورد علاقه افراد ثروتمند و قدرتمند در سراسر جهان است.

با این حال غول خودروسازی آلمان در مدل 2021 که فردا از آن رونمایی خواهد کرد، توجه ویژه ای به افزایش قابلیت ها و فناوری های ایمنی خودرو داشته است.

برای مثال ایربگ های مخصوص سرنشینان صندلی عقب نخستین بار در این محصول بکار گرفته خواهند شد و از این لحاظ «کلاس اس» در بین همه خودروها پیشگام خواهد شد.

این کیسه های هوا به گونه ای طراحی شده اند که از سرنشینان صندلی عقب در صورت تصادف از جلو محافظت می کنند. به علاوه خودرو دارای صندلی های کودک، کمربند اختیاری و کمربند صندلی بادشونده خواهد بود.

علاوه بر این فناوری ایمنی، مرسدس بنز کلاس اس 2021 از سیستم جدید «Pre-Safe Impulse Side» بهره خواهد برد. این سیستم از سنسورهای راداری برای تشخیص ضربات جانبی و محافظت از سرنشینان استفاده می کند. در این سیستم از کوسن های هوا در صندلی ها استفاده می شود تا در صورت ضربات جانبی قریب الوقوع، سرنشینان جلو را به سمت مرکز وسیله نقلیه هدایت کند.

مرسدس بنز می گوید تمام این کارکردهای ایمنی حاصل دانشی است که از تحقیق بر روی تصادفات طی بیش از 50 سال گذشته به دست آورده است.

مرسدس پیشتر فضای داخلی کلاس اس جدید را به معرض نمایش گذاشت. این فضا دارای نقشه های مسیریابی سه بعدی و واقعیت افزوده به عنوان بخشی از سیستم جدید اطلاعات سرگرمی «MBUX» خواهد بود.

کلاس اس دارای پنج نمایشگر داخل خودرو خواهد بود. دو تا ازاین صفحات نمایش مخصوص سرنشینان جلو و سه تای باقیمانده برای سرنشینان عقب هستند.

این خودرو با صفحه نمایش لمسی 12.8 اینچی اولد (صفحه نمایش اصلی کنترل خودرو) به صورت استاندارد عرضه می شود. مرسدس می گوید در این صورت 27 دکمه از کنسول میانی حذف خواهند شد.

نورپردازی محیطی داخل خودرو (ambient lighting) نیز از نقاط برجسته این خودروست. کلاس اس دارای یک شبکه گسترده و پیچیده از فیبر نوری دارای روکش شفاف است که هر یک از این فیبرهای نوری متشکل از حدود 250 ال ای دی (LED) هستند و این طراحی یک خط نوری پیوسته و مستقل را در داخل کابین پدید می آورد.

به علاوه گزارشات حاکی است کلاس اس 2021 ممکن است رانندگی خودران سطح 3 را نیز ارائه دهد هرچند این امر هنوز به تأیید مرسدس نرسیده است.

در دنیایی که با سرعت فراوان به سمت خودروهای برقی حرکت می کند، کلاس اس 2021 می تواند یک قمار بزرگ برای مرسدس محسوب شود.

منبع: هندوستان تایمز

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

مرسدس «کلاس اس» ۲۰۲۱ فردا رونمایی می شود

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است