Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
«هوندا E» در راه است؛

نخستین هوندا تمام برقی در ماه اکتبر عرضه می شود

پنج شنبه | ۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۱:۳۵ | کد خبر: CP- ۱۵۶۵۰ | سرویس: خودروهای جدید
کارپرس:
شرکت هوندا نخستین خودرو تمام برقی خود با عنوان «هوندا ای» (Honda E) را از ماه اکتبر در بازارهای اروپا و ژاپن عرضه خواهد کرد.

به گزارش کارپرس، شرکت هوندا قصد دارد نخستین خودرو تمام برقی خود با عنوان «هوندا ای» (Honda E) را از ماه اکتبر در بازارهای اروپا و ژاپن عرضه کند.

به گزارش رویترز، در حالی که اغلب خودروسازان کلاس سدان و شاسی بلند را برای محصولات برقی خود برگزیده اند، هوندا تصمیم گرفته تا نخستین خودرو تمام برقی خود را یک محصول کوچک قرار دهد.

هوندا E که اوایل ماه جاری در اروپا رونمایی شد، یک مدل کامپکت است که صرفاً برای رانندگی درون شهری در نظر گرفته است.

این در نقطه مقابل شرکت هایی چون تسلا، آئودی و هیوندای است که تمرکز خود را بر محصولات شاسی بلند برقی با بُرد حرکتی طولانی قرار داده اند.

هزینه بالای باتری خودروهای برقی را به محصولات ممتاز و گران قیمت بازار خودرو تبدیل کرده و اغلب خودروسازان مشغول ساخت مدل های بزرگ تر و چند منظوره هستند که برخی از آنها می توانند با هر بار شارژ تا مسافت 570 کیلومتر را نیز طی کنند.

با این حال ظرفیت باتری هوندا E تقریبا نصف ظرفیت «مدل 3» تسلاست و بنابراین فقط قادر به پیمایش 280 کیلومتر با هر بار شارژ خواهد بود.

هوندا E دو درب که با یک طراحی فوق کامپکت، مدل های کلاسیک هوندا N360 و N600 از دهه 1960 را به خاطر می آورد فقط به عنوان یک خودرو شهری گران قیمت در نظر گرفته شده که برچسب قیمت آن حول و حوش 33 هزار یورو (39 هزار دلار) است.

به عبارت دیگر قیمت این خودرو از رنو زوئی ZE50 بالاتر است در حالی که این محصول برقی رنو دارای فضای داخلی و برد حرکتی بیشتری می باشد.

قرار است هوندا E از اواخر اکتبر فقط در اروپا و ژاپن به فروش برسد و هوندا پیش بینی می کند که فروش سالانه آن در اروپا حدود 10 هزار و در ژاپن نیز حول و حوش هزار دستگاه باشد.

به علاوه هوندا می گوید هیچ تصمیمی برای عرضه این مدل در آمریکای شمالی یا چین - بزرگ ترین بازارهایی که تحت قبضه محصولات شاسی بلند هستند - ندارد.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

نخستین هوندا تمام برقی در ماه اکتبر عرضه می شود

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است